loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مالیات‌ های اسلامی در زندگی و زمانه معاصر، امکان‌ ها و الگوها

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده عبدالمحمد کاشیان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 318

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96818 10003022
158,500 142,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

به‌کارگیری اسلوب‌ های اقتصاد سرمایه‌داری در نظام مالیاتی کشور و بی‌توجهی به منابع مالی اسلامی در ساختار به ارث رسیده از دوران طاغوت، مهم‌ترین عاملی است که به مساله همگرایی در نظام منابع مالی اسلامی و مالیات‌های متعارف در کشور جایگاه ویژه‌ای داده است.

نظام مالیاتی جامعه اسلامی می بایست به نحوی یکپارچه، حین حفظ ظرفیت‌های فرهنگی جامعه برای پرداخت خمس، زکات و مالیات، مانع از زیاده پرداختی‌ها، پرداختی‌های موازی و فشار بیش از حد به خانواده‌ ها باشد.

به لحاظ روشی، پس از مباحث نظری فقهی و محاسباتی در بخش نخست اثر حاضر، و بررسی آسیب‌شناسی در سه حوزه خمس، زکات و مالیات، الگوی ساختاری مدنظر ارائه گردیده و سپس مولفه‌های طراحی الگو را بررسی کرده و شش سناریو از دایره وسیعی از ساختارها و سناریوها برای طراحی الگوی یکپارچه‌سازی، ارائه کرده و نشان داده می‌شود که آرای خبرگان بر اجرای سناریوی پنجم است.

از ویژگی‌های این کتاب این است که نظرات فقهی امام خمینی ره و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به عنوان پایه‌های اساسی مباحث فقهی مدنظر بوده، و تجارب کاربردی کشورهای مسلمان نظیر سودان، اردن، مالزی، عربستان، مصر، و دیگر کشورهای اسلامی بهره مند گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما