loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصه خوانان در تاریخ اسلام و ایران

ناشر نشر علم

نویسنده رسول جعفریان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 292

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96893 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
115,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در سه فصل تدوین شده است:

فصل اول قصه خوانی در صدر اسلام؛ پدیده ای که در ادبیات عرب، تاریخ طولانی دارد. قاص، قصاص یا قصاصین، گروهی هستند که قصه های غالبا دینی را به قصد وعظ، در روزهای جمعه و به تدریج ایام دیگر برای مردم می خواندند. ارتباط آن با قدرت حاکم، پیوندشان با حدیث، و استفاده واعظان و صوفیان از آنها، از ابعاد این مساله است.

فصل دوم در باره قصه ای کردن رویدادهای تاریخ اسلام است، امری که به تدریج اتفاق افتاد و متون فراوانی در سیره نبوی، اخبار خلفا و قیام کربلا به صورت داستانی پدید آمد و تأثیر زیادی در عامه گذاشت.

فصل سوم قصه خوانی در ایران است، امری که هم منشأ ایرانی داشت، و هم متأثر از ادبیات اسلامی بود. قصه خوانی در نثر و نظم ادامه یافت و از شاهنامه خوانی تا ابومسلم نامه خوانی را در بر می گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما