loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هستی، ظهور و انسان در عرفان شیعی با تاکید بر آرای عارفان شیعه متاخر بر ابن عربی

being emergence and human in shiite mysticism

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدهادی توکلی طرقی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 199

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 97009 10003022
43,500 41,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«عرفان» به‌گونه خاصی از علم و آگاهی اطلاق می‌شود که از راه حس یا عقل و نقل حاصل نمی‌شود؛ بلکه از راه قلب، یعنی شهود باطنی غیر اکتناهی خداوند حاصل می‌شود. کسی‌که مشاهده عرفانی برایش حاصل می‌گردد، اگر بخواهد مشهودات خویش را برای دیگران توصیف کند، چاره‌ای ندارد جز اینکه دریافت‌های خود را در قالب الفاظ و مفاهیم درآورد تا برای دیگران قابل فهم باشد. مجموعه نقل‌ها و گزاره‌های حاکی از شهود عارفان که گاهی با استدلال‌ها و تحلیلات عقلی توأم شده، به‌مرور دانشی خاص با عنوان «عرفان نظری» را تولید نموده است. در این دانش، بسان فلسفه الهی، به تفسیر هستی پرداخته می‌شود و در آن درباره خدا و جهان و انسان بحث میشود اما برخلاف فلسفه که در استدلال‌های خود تنها به مبادی و اصول عقلی تکیه میکند، عرفان نظری مبادی و اصولِ کشفی را مایه استدلال قرار میدهد و آنگاه آنها را با زبان عقل توضیح میدهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما