loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلاصه آثار شهید مطهری - دفتر هشتم: حماسه حسینی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده مرتضی مطهری

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 136

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9725 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر خلاصه ای است از کتاب حماسه حسینی تالیف استاد مطهری که طی آن قیام خونین آن حضرت بررسی و تبیین می شود. این کتاب جلد هشتم از مجموعه خلاصه آثار شهید مطهریاست با عنوان حماسه حسینی که توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) شده است.

استاد در این کتاب نشان می دهد که امام حسین (ع) چگونه در یارانش احساس حماسی بودن را بر می انگیزد و بدین ترتیب اصحاب وی در رویارویی با لشکر کفر به رغم آگاهی از فرجام کار خود را پیروز و قالب می دانند. به دیگر سخن با شهادت در راه خدا به حیات جاوید دست می یابند.

وی همچنین علل قیام امام حسین (ع) و بروز واقعه کربلا همچنین اهداف و پیامدهای آن را بررسی نموده، مهم ترین پیام ها و درس های عاشورا را برمی شمارد. بخشی از کتاب به ذکر تعریف های لفظی و معنوی اختصاص یافته، علل هر یک از این تحریف ها درج می گردد که از آن جمله به برخی کتاب های حاوی مطالب دروغین درباره امام حسین (ع) و نمونه هایی از عملکرد نادرست برخی از مداحان و اهل منبر اشاره می شود.

برای اجتناب از افراط و تفریط در شیوه ی انجام عزاداری، اکیدا توصیه می شود کتاب حاضر با محوریت خود جلسات عزاداری و توسط خود خطبا، اهل منبر و مداحان، تبلیغ و توزیع شود. زیرا معتقدیم از یک سو مطالعه ی این کتاب بدون حضور در فضای عاشقانه ی هیات ها و جلسات سوگواری و بدون انس با شور و حماسی موجود در عزاداری های سنتی، ممکن است از عشق و علاقه ی خواننده به شرکت در چنین جلساتی بکاهد. از سوی دیگر بی توجهی به لغزش گاه های جلسات عزاداری - که این کتاب مهم ترین بخش، یعنی تحریفات آن را مورد بررسی قرار می دهد - و عدم عنایت به این که عزاداری جاهلانه، مقبول و مورد رضایت اسلام نیست، سبب می شود که عده ای به بهانه ی عشق، باب عقل را ببندید و از تعالیم اسلام و توصیه های اولیای دین غفلت نمایند و رفتار و نحوه ی عزاداری آن ها از سیره ی عملی دین فاصله بگیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما