loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه های اصلاح اخلاق اجتماعی در تبیین بیانیه گام دوم

ناشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

نویسنده احمدحسین شریفی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 138

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 97402 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در این اثر با با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب از دریچه اخلاق، آن را به عنوان فرمانی برای جهاد «اخلاق‌گستری» و «توسعه و تحقق معنویت اسلامی» در زندگی فردی و اجتماعی توصیف می‌کند.

این کتاب می‌کوشد موضوع راه‌های اصلاح اخلاق اجتماعی را با محوریت مباحث مطرح‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین کند. بدین منظور ابتدا تصویری اجمالی و جامع از عناصر اصلی بیانیه گام دوم عرضه می‌کند؛ سپس به تحلیل و تبیین جایگاه اخلاق و مسائل و موضوعات اخلاقی در این بیانیه می‌پردازد و در اشاره به اهمیت آن، به مواردی چون اخلاق، روح حاکم بر توصیه‌های هفت‌گانه، فراوانی استفاده از واژه اخلاق و معنویت در بیانیه، گام دوم خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، نگاه جهانی به اخلاق و معنویت، انقلاب اسلامی به عنوان آغازگر عصر معنویت، اهمیت اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی و فرمان جهاد اخلاق‌گستری، در بیانیه گام دوم انقلاب می‌پردازد.

در مرحله بعد، نویسنده در بحثی با عنوان «اخلاق مجاهدانه» و «مجاهدت اخلاقی» نکاتی درباره «جهاد اخلاقی» از نگاه آیت‌الله خامنه‌ای و با محوریت بیانیه گام دوم ذکر می‌کند و به پایه‌های نظری اقدام برای اصلاح اخلاق اجتماعی، اشاره می‌کند که اصولی همچون چندعاملی بودن اخلاق و اخلاقیات، دشواری اصلاح‌گری اخلاقی، تدریجی بودن اصلاح و تغییر اخلاقیات، لزوم فرهنگ‌سازی برای همراهی همگان با اقدامات اصلاحی و جایز نبودن درنگ و تعلل در مبارزه با آسیب‌های اخلاقی را می‌توان ازجمله آن‌ها دانست.

بخش دوم این کتاب، به گام‌های اصلاح اخلاق اجتماعی اختصاص دارد. در این بخش، با توجه به چندعاملی بودن اخلاق و اخلاقیات، ده گام برای اصلاح اخلاق اجتماعی بیان شده که هرکدام از آن‌ها، ناظر به علل و عوامل آشکار و نهان موثر در ‌ رفتارآفرینی و اخلاق‌سازی هستند.

کتاب راه های اصلاح اخلاق اجتماعی در تبیین بیانیه گام دوم اثر احمدحسین شریفی از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما