loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ادبی و تاریخ نگاری ادبی: مجموعه مقالات

Literary History & Literary Historiography

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 97437 10003022
116,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بیش از دو قرن است که در محافل ادبی جهان، در باب چیستیِ تاریخ ادبیات و چگونگی نگارش آن، منازعات نظریِ گسترده‌‌ای درگرفته و مکتب‌‌ها و نحله‌‌های فکری گوناگونی، به‌ویژه در نیمه دوم سده بیستم میلادی، در این زمینه ظهور یافته و انگاره‌‌های روشیِ متعددی عرضه گردیده است. اما در مجامع علمی و دانشگاهیِ مرتبط با ادبیات فارسی، تا کنون، اهتمامی بایسته به این‌گونه مباحث صورت نگرفته، و اساساً تاریخ‌‌نگاری ادبی، به مفهوم نوین آن، در ایران پیشینه چندانی ندارد و تاریخ‌‌پژوهی ادب فارسی، تا چندی پیش، عمدتاً منحصر به سنّت تذکره‌‌نویسی و شرح‌‌حال‌‌نویسی بوده است. مجموعه «نظریه و روش در تاریخ‌‌نگاری ادبیات»، که کتاب حاضر در زمره آن قرار می‌‌گیرد، به قصد بازنمایی و انتقال تجارب علمی جهانی و به‌ منظور رفع خلأهای نظری و روش‌‌شناختی در تاریخ‌‌پژوهی ادب فارسی، طراحی و تدوین گردیده است. کتابِ پیش رو مجموعه‌‌ای است از چهارده مقاله مهم، به قلم صاحب‌‌نظران این حوزه، که با جستجوهایی روشمند و با معیارهایی ازپیش‌‌اندیشیده، از منابع انگلیسی‌‌زبان گزینش و ترجمه شده و در سه‌‌بخشِ کلیِ «معنای تاریخ ادبی»، «مسئله نظریه و روش» و «چشم‌‌انداز تاریخ (نگاری) ادبی» سامان گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما