loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

استعمار انگلیس و مسلمانان شبه قاره هند (1707 - 1945م)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده منصور طرفداری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 371

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 97532 10003022
76,000 72,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ضعف و تجزیه ساختار سیاسی و متأثر از آن، منازعات قومی و مذهبی‌که متعاقب مرگ اورنگ‌زیب، آخرین امپراتور مقتدر گورکانی، به‌وقوع پیوست؛ زمینة سلطه کمپانی انگلیسی هندشرقی را بر شبه‌قاره هند فراهم کرد. در این راستا، چرایی و چگونگی سلطة استعمار انگلیس بر شبه‌قاره و تأثیرات آن بر شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسلمانان، از مباحث اساسی تاریخ اسلام و جهان است. گذشته از آن، درهم تنیدگی زندگی مسلمانان و اروپائیان در هند و مواردی چون فعالیت‌های تبلیغی میسیونرهای مذهبی مسیحی و رواج مظاهر فرهنگی غرب، هند تحت سلطه استعمار برای مطالعات مرتبط با اسلام و مسیحیت و در چشم‌انداز کلی اسلام و غرب حائز اهمیت است. در نهایت، گذشته از بررسی حکومت‌های محلی و جوامع اسلامی شبه‌قاره، نظیر اهل‌سنت، شیعیان و فرقه‌های منسوب به آنها، مانند خوجه‌ها و بهره‌ها و چگونگی مناسبات آنها با استعمار انگلیس، سیر تحولات جریان پاکدینی‌که از سده بیستم، با عنوان بنیادگرا شناخته شدند، نیز برای فهم جریان‌های تندرو اسلامیِ جدید، چون طالبان، اهمیت فراوانی دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما