loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش های تربیتی در قرآن کریم - جلد چهارم: محبت، بینش و بصیرت، عدالت و اعتدال، نظارت و مراقبت، و بحث و گفت‌وگو

educational methods in quran

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده سید علی حسینی زاده

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 210

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 97534 10003022
44,000 41,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

قرآن کریم جامع‌ترین و ماندگار ترین کتاب تربیتی است که از سوی خدای متعال بر قلب کامل‌ترین مربی بشر، پیامبر اکرم(ص)، برای تربیت انسان‌ها نازل شده است. در این کتاب، مهم‌ترین مبانی، اهداف، اصول و روش‌های تربیتی بیان شده است. در این میان، روش‌های تربیتی ارزش و اهمیت ویژه‌ای دارند، به‌طوری که تربیت در روش‌های تربیتی متجلی می شود. کتاب حاضر به روش تحلیل و استنباط، پنج روش تربیتی (محبت، بینش و بصیرت، عدالت واعتدال، نظارت و مراقبت و بحث و گفتگو) را بررسی و مفهوم، مبانی، قلمرو، انواع، اصول و شرایط، شیوه‌ها و آسیب‌های آنها را تبیین کرده است. بینش و بصیرت دو روش مهم در تربیت اسلامی، بلکه در تربیت است که تربیت بدون آنها میسر نخواهد بود. همچنین محبت، عدالت و اعتدال، و نظارت و مراقبت نیز سه روشی هستند که گاه به دلیل نقش و ارزش و اهمیت آنها در تربیت از آنها به اصول تربیتی تعبیر می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما