loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی فقهی مبانی و قلمرو فتوا و حکم شورایی

principles and territory council fatwa& judgment

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 97538 10003022
37,000 35,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تأکید بر استفاده از روش‌های نو برای پیشرفت فقه»، «اتخاذ تدابیری برای کاهش اختلاف فتوا»، «توجه به ضرورت‌های زمانه از سوی فقیهان»، و «لزوم تقویت وحدت در جامعه اسلامی»، از جمله «عواملِ توصیه گروهی از متفکران» به «تخصصی‌شدن دانش فقه»، و «تشکیل شورای فقهی» بوده است.
دغدغه «داوری عادلانه» و «استفاده از راه‌کارهای دستیابی به عدالت قضایی»، به ویژه در جرائم پیچیده و چندوجهی، و «نگرانی از ناکارآمدی برخی از مجازات‌ها در جلوگیری از بزهکاری در دنیای امروز» از عواملِ تأکید بر استفاده از روش «تعدّد قاضی» و ظرفیت «قضاوت گروهی» است.
از آنجاکه «حساسیت حقوق عمومی» و «لزوم بهره‌مندی از ظرفیت شورا در اداره جامعه»، «تکیه بر خرد جمعی» و «استفاده از تجارب بشری در تأمین حقوق و آزادی‌های اجتماعی و سیاسی»، و «لزوم مراقبت از انحراف زمامداری جامعه اسلامی» از عواملِ توجه به شوراها در اداره جامعه است. سه موضوع «فتوا، قضاوت و رهبری شورایی» در این اثر بررسی شده‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما