loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشنامه عاشورا: با رویکرد تاریخی به قیام و شهادت امام حسین علیه‌السلام

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدسالم محسنی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 308

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 97540 10003022
140,000 133,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر پژوهشی است درباره حماسۀ تاریخی و ماندگار عاشورا که با حرکت امام حسین(ع) از مدینه آغاز می‌شود و سپس در امتداد رُخدادهای کربلا و اسارت اهل‌بیت(ع) تا کوفه و شام و بازگشت به مدینه، برپایه منابع کهن تاریخی و روایی، ادامه می‌یابد. نگارنده تلاش کرده است تا در یک متن مختصر، یک دوره گزارش مستند از قیام و رویدادهای عاشورا ارائه کرده و در خدمت پژوهشگران، مبلغان و مرثیه‌سرایان اهل‌بیت(ع) قرار دهد؛ از سوی دیگر، برخی مطالبی‌که در منابع امروزی نقل شده و در مرثیه‌خوانی‌ها رایج است اما در منابع معتبر و متقدم مستندی ندارند نیز در این کتاب مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. بنابراین، اختصار، ارجاع به منابع درجه اول، داوری و سنجش روایت‌های متعارض و متناقض و ارائه روایت مستند و منسجم از ویژگی‌های این اثر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما