loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روح توحید؛ نفی عبودیت غیر خدا

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 97832 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب روح توحید؛ نفی عبودیت غیر خدا اثر سید علی حسینی خامنه ای به همت محمدرضا فلاح شیروانی و موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) توسط نشر پژوهشکده باقرالعلوم منتشر شده است.

این کتاب مختصر که پس از تجربه ارائه‌های موسوم به طرح کلی اندیشه اسلامی به قلم خود آیت‌الله خامنه‌ای نگاشته شده، متکی بر آیات مختلف قرآن است. این اثر هم جوانب مختلف محتوای توحید را معرفی کرده، هم از اثرگذاری توحید بر حیات فردی و اجتماعی و مواجهه آن با استکبار سخن می‌گوید.
این کتاب را می‌توان چارچوبی هدایت‌گر و البته پرمغز و محتوا برای کسانی دانست که می‌خواهند اساسی‌ترین و کلان‌ترین آموزه اسلامی را از جهت اثرگذاری بر حیات عمومی بشر دنبال کنند؛ آن‌چنان که می‌توان به‌خوبی موضع فعال و جهت‌بخش و البته مبارز اسلام را در تصویری که کتاب از آموزه مرکزی توحید عرضه می‌کند، بازخوانی نمود.

در مقدمه با اشاره به جایگاه توحید به‌مثابه سخن اول و آخر اسلام و نزاعی که دعوت توحیدی حضرت ختمی مرتبت برانگیخت، نتایج مهمی درباره محتوای درست توحید گرفته می‌شود؛ تصویر تقابل توحید تحریف‌شده و برداشت‌های عامیانه از آن همچون یک نظریه ذهنی با این محتوای اصیل نیز نکات دیگری به خواننده عرضه می‌کند.

در فصل اول نویسنده درصدد بیان جوانب گوناگون محتوای توحید است و دست‌کم از سه منظر (یک جهان‌بینی عمومی، نوعی انسان‌شناسی و یک خط مشی اجتماعی) بدان نگریسته است.

در فصل دوم به دو گونه توحید مؤثر و بی‌اثر (توحید انبیا و توحید بدلی) اشاره می‌شود و معیاری برای ارزیابی مدعیان توحید برای همه تاریخ عرضه می‌کند.

عنوان فصل سوم، فصل پایانی کتاب، «چرایی درگیری شعار توحید با استکبار» است. آیت‌الله خامنه‌ای در این فصل، مستکبر و استکبار را در جلوه‌های متعددش معرفی می‌کند. این فصل درواقع ترجمانی تفصیلی از بخش دوم عنوان کتاب یعنی «نفی عبودیت غیرخدا» است.

در چاپ جدید کتاب، در پایان مقدمه و هر فصل، گزیده‌ای از مهم‌ترین جملات و مفاهیم آمده است. به‌علاوه نمایه‌های جانبی که به‌اهتمام مصحح افزوده شده است، تمرکز خواننده علاقه‌مند را افزایش می‌دهد و چون دستگیره‌ای برای پی‌گرفتن روند مباحث است.

اختصار کتاب در کنار قلم روان و زنده و رسیدگی‌هایی که در تجدیدچاپ آن دیده می‌شود، فرصتی مناسب برای همه اقشار علاقه‌مند در مرور یک دوره عقاید حول محور آموزه پایه توحید فراهم آورده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما