loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دام نبوغ

چرا آدم های باهوش حماقت میکنند و چگونه تصمیمات عاقلانه بگیریم؟

ناشر ترجمان علوم انسانی

نویسنده دیوید رابسن

مترجم مرتضی امیرعباسی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 97895 10003022
178,000 160,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

معمولا گمان می کنند که نابغه ها قدرت بی نظیری در یادآوری، استدلال کردن و حل مسئله دارند. پس هرچه باهوش تر باشید تصمیم های بهتری می گیرید و احتمال اینکه قضاوت هایتان درست باشد بیشتر خواهد بود. به همین ترتیب، نظام های آموزشی نیز به باهوش ها بها می دهند و مقصد نهایی آموزش را «تربیت متخصص» می دانند. اما دیوید رابسن، روزنامه نگار حوزه روان شناسی و علوم اعصاب، می گوید تحقیقات جدید نشان داده اند که هوش عمومی و تحصیلات دانشگاهی نمی تواند انسان را از خطاهای شناختی در امان نگه دارد. باهوش ها از اشتباهاتشان کمتر درس می گیرند، گرایش کمتری به مشورت دارند، قدرت توجیه گری زیادی دارند و بنابراین، هنگام تصمیم گیری، حرف مخالفانشان را نمی شنوند. رابسن در این کتاب ماجراهایی از حماقت های نوابغ را مرور می کند و راهبردهایی پیش پایمان می گذارد که بتوانیم خردمندانه تر بیندیشیم و سنجیدہ تر عمل کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما