loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرنده و تانک: بر اساس زندگی سردار شهید میرقاسم میرحسینی، جانشینی فرمانده لشکر 41 ثارالله

ناشر لشکر 41 ثارالله

نویسنده احمد دهقان

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 183

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

میرقاسم میرحسینی در مرداد 1342 در روستای صفدربیک سیستان به دنیا آمده است. او پس از هفت خواهر و برادر، هشتمین و آخرین فرزند خانواده بوده، اما کوچکی اش باعث نشده در ناز و نعمت رشد کند. او همچون بقیه بچه های روستای محرومشان، پا به پای برادران بزرگترش به مزرعه رفته و به پدر کمک کرده است. او آنقدر به کشاورزی علاقه داشته که هنوز درختان سیب و انار مزرعه پدری اش که با دست های کوچک میرقاسم کاشته شده، هر سال بار می دهد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را که در روستای جزینک تمام می کند به هنرستان زابل می رود و در رشته کشاورزی درس می خواند. در دوره دانشجویی، با توزیع اعلامیه و شرکت در تظاهرات به پیروزی انقلاب اسلامی کمک می کند. میرقاسم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار عضویت نیمه وقت در سپاه پاسداران زابل به جمع گروه های جهادی شهر خود می پیوندد و در ساختن جاده، پل و مسجد کمک می کند. در سال 60 به عضویت رسمی سپاه درمی آید و با نشان دادن نبوغ و استعداد خود، برای گذراندن دوره عالی فرماندهی به تهران اعزام می شود. این سردار سپاه اسلام در عملیات های متعدد دفاع مقدس از جمله آزادسازی خرمشهر، رمضان، والفجر 3، 4 و 8 و کربلای 5 شرکت می کند تا سرانجام در 19 دی ماه 65 در حالی که قائم مقام لشکر ثارالله بوده، به شهادت می رسد.
این کتاب به زندگی این شهید بزرگوار اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حامد حمیدی

من چه بگویم وقتی شهید حاج قاسم سلیمانی به نویسنده این کتاب گفتند حاضرم ثواب عملیات کربلای 5 ام را در برابر ثواب نوشتن این کتاب معاوضه کنم ؟!!

سند:کتاب سیمای سلیمانی ص 66

12 آذر 1402

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما