loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهان خسروانی: سیری در اقلیم حکمت و معرفت با نگاهی به امیرخسرو دهلوی

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده سیدمحمد حسینی فطرت

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 98241 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
195,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امیرخسرو دهلوی شاعر هزاره‌تبار پارسی‌گوی اهل هندوستان است. پدرش اهل بلخ بود که هنگام حمله مغول به هندوستان گریخت. امیر خسرو در کنار حسن دهلوی یکی از دو شاعر مهم قرن هشتم است.
او پیرو سلسله عرفانی چشتیه (سلسله‌ای عرفانی در افغانستان و شبه قاره هند) و شاگرد نظام الدین اولیا، از مشهورترین مشایخ تصوف دوران، بود.
او در غزل‌سرایی پیرو سعدی بود؛ از ویژگی‌های او این است که مضامین عرفانی را بسیار ساده و زمینی بیان می‌کند، شاید حافظ در بها دادن به زندگی زمینی از او تأثیر پذیرفته باشد، کما اینکه در برخی ابیاتش از او تأثیر پذیرفته است.
نویسنده کتاب «جهان خسروانی» ، ضمن بررسی محتوای فکری اشعار امیر خسرو، تأثیر و تأثر آنها بر و از اشعار سایر شعرا، کوشیده است مضامین اشعار او را به دوران معاصر بیاورد، و نشان دهد چه میزان از آن برای دوران ما کاراست. کاری که لازم است برای تمام مفاخر فرهنگی خود انجام دهیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما