loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلوک عرفانی در سیره اهل بیت (ع)

4 (4)

ناشر وثوق

نویسنده حسین بحرانی

مترجم علی شیروانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 156

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9828 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
77,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نوشتار حاضر ترجمة رساله ای است اخلاقی، که بعدها به نام الطریق الی الله موسوم کشت. مؤلف گرانقدر این رساله فقیه بزرگوار و محدث گرانقدر، شیخ حسین بن علی بن صادق بحرانی -رحمه الله- است، که از معاصرین مرحوم ملا محمد مهدی نراقی صاحب کتاب گرانسنگ جامع السعادات می باشد.
مؤلف ارجمند در این کتاب همانگونه که خود در لابه لای کتاب یادآور می شود از ذکر مطالب تکراری اجتناب نموده، به بیان ناگفته ها می پردازد و اموری را متذکر می شود که با وجود اهمیت آنها در سازندگی انسان، در کتاب های اخلاقی کمتر به آن توجه شده است.
ارزش نیکوتر عمدة کتاب در آن است که رهنمودهای آن برگرفته از مشعل فروزان عترت پاک رسول خدا(ص) می باشد. این کتاب مشتمل بر مباحث ذیل می باشد.
سخن نخست، پیشگفتار، مقدمه مولف، نیاز به تهذیب اخلاق آثار و اهمیت آن، اهمیت فراگیری علم اخلاق، رابطه علم و عمل و برتری علم، سعادت ابدی انسان هدف آفرینش، برخی از راههای تقرب به خدای متعال، موقعیت انسان درنظام هستی، عرضه اعمال بر پیامبر و ائمه (ع)و آثار اعمال، راه سلوک به سوی خدا، اهمیت تقویت بصیرت و هوشمندی، چگونه رهرو راه خدا باشیم، سه خصلت که کمال ایمان منوط به ان است، سازگاری و نه سازشکاری، وفای به عهد، احسان بدون چشم داشت، ترجیح دیگران بر خود، خشنودی از مقدرات خداوند،چند نکته دقیق درباره خشنودی ازقضای الهی،توکل تفویض تسلیم،درجات اهل ایمان.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمد اعتمادی

این کتاب نگاه شما رو به زندگی بسیار تغییر میدهد و در منش و رفتار شما بسیار تاثیر گذار است. من خودم به شخصه خیلی اهل مطالعه نیستم ولی مطالعه این کتاب رو به همگان توصیه میکنم

29 شهریور 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما