loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

احکام گناهان مورد ابتلا

مطابق با فتاوای مراجع عظام تقلید، حضرات آیات خامنه ای، سیستانی و مکارم شیرازی (حفظهم الله)

5 (3)

ناشر فیض فرزان

نویسنده هیئت علمی موسسه فرهنگی هنری جلوه نور علوی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 362

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 98764 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
140,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

احکام گناهان مورد ابتلا تالیف هیئت علمی موسسه فرهنگی جلوه نور علوی، به بیان احکام گناهان مبتلا به، مطابق فتاوای آیات عظام خامنه ای سیستانی و مکارم شیرازی پرداخته که توسط نشر فیض فرزان به چاپ رسیده است.

در میان موضوعات و مسائل اخلاقی، شناخت گناهان و مسائل مربوط به آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد که این امر، از میان آیات قرآن کریم و نیز کلمات گهربار اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) -به صراحت یا به اشاره- برداشت می‌شود.
همچنین عقل حکم می‌کند که اگر چیزهایی مانع تکامل و پیشرفت انسان به مدارج قرب الهی است، باید از میان برداشته شود و لازمۀ آن، شناخت این موانع می‌باشد. چه مانعی بزرگ‌تر از گناه و معصیت پروردگار متعال؟
به همین دلیل، بزرگان و علمای ربانی و الهیِ ما همواره بدین مسئله (شناخت و ترک گناهان)، در سیرۀ علمی و عملیشان اهتمام ویژه داشته و دارند.

اساساً به اذعان ایشان –در قریب به اتفاق مکاتب و نِحله‌های اخلاقی و تربیتی اسلام- اولین‌گام در ارتقای اخلاقی و به اصطلاح «تهذیب نفس»، ترک گناهان شرعی و ظاهری است.
از جمله، در مکتب اخلاقی-تربیتی علامه طباطبایی(ره)، اولین مرحله در مراحل ارتقای اخلاقی و سلوک عملی، اهتمام جدی به انجام واجبات و ترک محرّمات است.
اهمیت این مرحله در این مکتب تا حدی است که به جرئت می‌توان گفت: شرط ورود به مراحل بعدی، این مسئله (انجام واجبات و ترک گناهان) است و تا آن حل نشود، انسان نمی‌تواند وارد مراحل و منازل بعد بشود. از طرفی لازم است که سالک الی الله این محرّمات را بشناسد تا مبادا مبتلا به گناهی شده باشد و او نسبت به این خطر جاهل باشد! به خاطر همین، در این مکتب نیز شناخت گناهان اهمیت ویژه‌ای دارد.

در کنار همۀ نکات فوق، «فقه» اصطلاحی و مسائل فقهی و احکام شرعی نیز، در جای خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا این علم با حلال و حرام‌های روزمرۀ ما سروکار دارد و باید حکم هر یک از افعال ما بر اساس اسلوب‌های تعیین شده مشخص شود و لذا بیشترین اهتمام علما و فقهای شیعه، در طول تاریخ، بدین مسئله بوده ‌است.

در نتیجه، آن مسائل و مباحثی که پیوند با این دو عرصه (اخلاق و فقه) ایجاد کرده باشد، اهمیت مضاعف و بسیار ویژه‌ای دارد. طبعاً از جملۀ این مباحث، مسائل و احکام فقهی مربوط به گناهان و مُحرّمات می‌باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما