loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازآفرینی بازار: تاریخ طبیعی بازارها

معرفی کوتاه

کتاب حاضر درباره چگونگی تبدیل بازار بد به بازار خوب بحث می کند و به شرح بازآفرینی بازار می پردازد.

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 98803 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
68,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب "بازآفرینی بازار" اثر جذاب و خواندنی از اقتصاددان نیوزلندی، جان مک‌میلان است که در آن سعی شده تا روشهایی برای داشتن یک بازار "خوب" توضیح داده شود.

از نظر مک‌میلان هیچ کشوری فاقد بازار نیست. تنها تفاوت کشورها در این است که بعضی کشورها دارای بازار خوب هستند و بعضی دارای بازار بد. این تفاوت میزان فقر و غنا، شکاف طبقاتی و رشد اقتصادی کشورها را رقم می‌زند.

یکی از نکات مثبت کتاب قبول این نکته است که بازار اصل نیست بلکه اصل رسیدن به رشد اقتصادی و رفاه است. از این رو برخلاف بسیاری اقتصاددانان نئولیبرال دنیا به جای تاکید بر دولت حداقلی و کاهش تمرکز دولت به تاثیرگذاری هدفمند و بهره‌ور دولت تاکید دارد. مک‌میلان (مانند اکثر افراد دنیا) معتقد است بازار به تنهایی توانایی اثرگذاری مطلوب بر زندگی افراد را ندارد پس دولت باید به صورت هدفمند داخل شده و قوانین بازار را به گونه‌ای موثر بچیند. از طرفی دولت هرگز حق ندارد بیش از حد دخالت کرده و قوانین محدود کننده وضع کند تا باعث اصطکاک در بازار نشود.

نویسنده ضمن تاکید بر کاستی‌های بازار سعی در ایجاد یک سلسله مراتب مدون برای تعیین حدود و ثغور بازار کرده است تا افراد متوجه باشند که بازار مشخصا شر نیست بلکه نوع استفاده از بازار است که می‌تواند خیر یا شر باشد. همچنین نقد چندانی نمی‌توان به متن وارد کرد بجز موضوع مناقشه برانگیز فقر که در کتاب به آن اشاره شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما