loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منطق ستیز با استکبار: واکاوی چرایی و چگونگی استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده روح الامین سعیدی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 305

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 98836 10003022
137,000 123,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پیش رو معرفی، تبیین، ریشه یابی و بررسی مفهوم استکبارستیزی به عنوان یکی از اساسی ترین آرمان های جمهوری اسلامی‌ایران و تعیین جایگاه آن در منظومه گفتمانی انقلاب اسلامی‌ را در دستور کار دارد.

نویسنده می‌خواهد دریابد که اصولا استکبارستیزی به چه معناست و نظام انقلابی و دین مدار جمهوری اسلامی‌ چرا و بر چه مبنایی استکبارستیز است و این خصیصه استکبارستیزی چه اقتضائات، استلزامات و نمودهایی دارد. جهت پاسخ به این سؤالات، مباحث کتاب در فصولی به شرح ذیل تنظیم و ارائه شده است.فصل اول به واژه شناسی استکبار و استکبارستیزی و تبیین معادل آن در ادبیات علوم سیاسی یعنی مفهوم ، امپریالیسم اختصاص می‌یابد. در فصل دوم بررسی جایگاه استکبارستیزی در آموزه های شریعت مبین اسلام (به طور خاص نص قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم (3) و ائمه معصومین (ع)) انجام شده است، فصل سوم درنگ و مرور کوتاهی بر حرکت های ضد استکباری دیگر ملل جهان در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا دارد، فصول چهارم و پنجم به مطالعه ریشه‌هاو زمینه های شکل گیری حرکت های ضداستکباری در تاریخ سده‌های اخیر ایران به تفکیک در برهه‌های قاجاریه و پهلوی اول، و پهلوی دوم می‌پردازند.

در حقیقت طی این دو فصل نویسنده در پی آن است که دریابد کدام عوامل و تجارب تاریخی، بسترساز وقوع انقلاب ضداستکباری ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) شده اند و در فصل ششم ردیابی تاریخی نمودهای استکبارستیزی در جریان نهضت امام خمینی (ره) از خرداد 1392 تا بهمن 1357 صورت گرفته است. فصل هفتم به بررسی نقش و جایگاه آرمان استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی‌با تأکید بر اندیشه امام خمینی (ره) » محتوای شعارهای مردم انقلابی ایران و مشن قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران اختصاص دارد و سرانجام در دو فصل هشتم و نهم، نویسنده نحوه حضور آرمان استکبارستیری را در سیاست رسمی‌جمهوری اسلامی‌ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا هنگام رحلت امام خمینی (ره) و از رحلت امام خمینی (ره) تا کنون مورد توجه قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما