loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

101 اندیشمند لیبرال

ناشر نشر علم

نویسنده ایمون باتلر

مترجم محمد ماشین چیان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 215

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 98890 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
175,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب 101 اندیشمند لیبرال، زندگی و ایده‌های برخی از متفکران برجسته در مورد آزادی فردی - از دوران باستان تا امروز را شرح می‌دهد. ایمون باتلر، نویسنده ی برنده ی جایزه، عناصر کلیدی تفکر لیبرال را تشریح می‌کند و نگاهی زمانی به کسانی می‌اندازد که آن را در طول قرن‌ها شکل داده‌اند. او اهداف مشترک آنها را مشخص می کند - اما همچنین دیدگاه های متفاوت آنها را در مورد، به عنوان مثال، میزان دخالت دولت در زندگی روزمره ما برجسته می کند. برای هر کسی که به سیاست، دولت، نهادهای اجتماعی، سرمایه داری، حقوق، آزادی و اخلاق علاقه دارد، کتاب 101 اندیشمند لیبرال مقدمه ای واضح و مختصر از مجموعه ای از ایده های رادیکال - و متفکران پشت سر آنها ارائه می دهد.
ایمون باتلر مدیر موسسه آدام اسمیت، یک اندیشکده پیشرو در زمینه سیاست است. او دارای مدرک اقتصاد و روانشناسی، دکترای فلسفه و دکترای افتخاری ادبیات است. در دهه 1970 او در واشنگتن برای مجلس نمایندگان ایالات متحده کار کرد و قبل از بازگشت به بریتانیا برای کمک به تأسیس موسسه آدام اسمیت، در کالج هیلزدیل، میشیگان به تدریس فلسفه پرداخت. او برنده سابق جایزه ملی شرکت آزاد بریتانیا است.

در انگلستان قرون شانزدهم و هفدهم میلادی، ظهور لیبرالیسم امری غیر محتمل و بعید بود. اختلافات مذهبی، مناقشات دودمانی و جنگ های خارجی موجود در زمان سلطنت تئودور برای آزادی های سنتی به روش انگلیسی جای اندکی باقی گذاشته بودند.

در دوران حکومت خاندان استوارت در سال 1903 اوضاع از این هم بدتر بود. ریشه اسکاتلندی این خاندان سبب می شد که خود را در اجرا و پیروی از قوانین مرسوم و سنت های انگلستان سهیم ندانند؛ فرانسه صحبت کردن آنها در دربار، خلاف آداب و رسوم انگلیسی بود و به ایجاد نظریات قاره ای منتهی می شد. این امر، به خودی خود، قدرت مطلقه پادشاه را زیر سوال می برد. آنها همچنان ناچار بودند که هزینه های خود را از طریق پارلمانی تأمین کنند که برای مطلق گرایی آنها محدودیت هایی قائل می شد."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما