loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برگزیده ارزیابی انقلاب امام حسین (ع)

ریشه های تاریخی و اجتماعی و آثار و پیامدهای حادثه کربلا

ناشر بهار دلها

نویسنده محمدمهدی شمس الدین

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 98920 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب کوشیده شده قیام امام حسین علیه السلام را با توجه به جوانب مختلف آن تجزیه و تحلیل شود.
لذا شرایط اجتماعی و سیاسی خاصی که انقلاب در قلمرو آن اتفاق افتاده است , اوضاع و احوالی که موجب انقلاب شد و نیز آثاری که در حیات جامعه اسلامی از خود به جا گذاشت همه را مورد بحث و بررسی قرار داده شده است.

به عقیده نویسنده انقلاب های تاریخ اسلام آنچنان که باید مورد توجه و عنایت مورخان اعم از قدیم و جدید واقع نشده است .مورخان فقط به نگارش تاریخ حکومت های وقت که همواره تلاش می کردند رنگ اسلامی و قانونی به خود بدهند , می پرداختند و نهضت ها و انقلاب ها را _که جنبه دیگر حکومت در اسلام است _به صورت ضمنی و جنبی و بلکه در بسیاری موارد با روحیه خصمانه مورد بحث قرار می دادند .

مجوز این نادیده گرفتن ها هرچه که باشد این معنا مسلم است که کنار گذاشتن بررسی های جدی و جامع الاطراف درباره انقلاب های تاریخ اسلام تاریخ را به صورت ناقص و تحریف یافته جلوه گر می سازد. زیرا مسئله انقلاب نیم رخ دیگری از چهره تاریخی جامعه اسلامی است و مادامی که به تاریخ اسلام از هر دو جنبه ننگریم تصویر کامل اوضاع مسلمانان گذشته به دست نمی آید.

این کتاب در سه فصل اصلی تنظیم شده است .

فصل اول شرایط سیاسی و اجتماعی

فصل دوم انگیزه های انقلاب امام حسین علیه السلام

فصل سوم آثارانقلاب امام حسین علیه السلام در حیات جامعه اسلامی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما