loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت و انسان سازی در منظومه فکری رهبر انقلاب

تنظیم شده از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)

ناشر شهید کاظمی

نویسنده اسماعیل فخریان

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 140

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99102 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دین به‌ عنوان «یگانه مرجعِ بی‌نقص در راهنمایی بشر» تمام لوازم، شرایط و ابزار ساخت یک جامعۀ الهی را بیان کرده و این قوانین را در قالب «کتاب» به انبیاء داده تا بیایند و جامعه‌ای در خورِ شأن انسان بسازند.

بعد از انبیاء، اولیایء الهی نیز متکفّل همین وظیفۀ خطیرند بوده و مأمور به دستگیری از انسان‌ها در قالب ایجاد یک نظام و جامعۀ اسلامی می‌باشند.
بـر اســـــاس قاعـدۀ امامــت، خداوند متعــــــال، در عصـــر غیبــــتِ حضــــــرت حجة‌بن‌الحسن‌المهدی(روحی‌فداه) انسان‌ها را بی‌راهنما و رهبر رها نکرد، بلکه ولایت خود را به فقهای عظیم‌الشأن اسلام اعطا کرده تا ایشان خط انبیاء و امامان معصوم را ادامه دهند.
در عصر غیبت، وظیفۀ ولی‌ّ‌فقیه، بی‌کم‌ و کاست، همان وظیفۀ انبیاء و اولیاء، یعنی ایجاد کارخانۀ انسان‌سازی است.

این کتاب، به موضوعاتی که به عناوین آن در چند سطر بالا اشاره شد، پرداخته است. محتوای کتاب، همه از بیانات ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای می‌‌باشد. در این کتاب، سعی بر دقت در گزینش و چینش بیانات معظم‌له، بر اساس نگاه کلان ایشان به موضوع «ولایت و انسان‌سازی» بوده است.

حدود ولایت و حاکمیت فقیه، همان حدود فقه است.تا هرجای زندگی بشر که فقه اسلامی، یعنی احکام الهی گسترده است، ولایت و حاکمیت فقیه هم تا همانجا گسترده است و چون می‌دانیم که فقه اسلامی هیچ امری از امور زندگی بشر را از حکم الهی بیرون نمی‌داند و همه مسائل سیاسی، اقتصادی، فردی و اجتماعی مشمول حکم الهی است، پس حاکمیت ولی‌فقیه هم شامل همۀ امور فردی و امور اجتماعی و امور سیاسی و امور اقتصادی و امور نظامی و امور بین‌المللی و همۀ چیزهایی است که در قلمرو حکم اسلامی و شرعی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما