loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خط‌ مشی‌‌ گذاری رفتاری: بینش های رفتاری در خط‌ مشی‌ گذاری عمومی (مفاهیم و کاربردها)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

مترجم علیرضا چیت سازیان | مهدی اکبری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 512

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99109 10003022
256,500 230,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خط‌مشی‌گذاری تصمیمی است که گروهی از صاحبان قدرت به شکلی رسمی برای تغییر و یا تثبیت تصمیمات و رفتارهای گروهی خاص یا عموم مردم اتخاذ می‌کنند. اما، هرچند ورود بینش‌های رفتاری به عرصه شناخت و تجویز در گستره خط‌مشی‌گذاری سبب جان‌بخشی مجدد به این دانش شده است، تاکنون همپای توجه به اقتصاد و علوم سیاسی (به‌عنوان بنیان‌های نظری حوزه خط‌مشی) توجه درخوری به آن معطوف نشده و برنامه‌های درسی رشته‌ خط‌مشی‌گذاری (مدیریت دولتی) در این زمینه دارای نقص بوده است.

متن پیش رو نخستین کتاب درسی است که به بررسی چگونگی ورود و کاربرد مباحث دانش روان‌شناسی در حوزه‌های مختلف خط‌مشی عمومی می‌پردازد. این مجموعه نخستین اثری است که به‌شکل وسیعی مجموعه‌ای از نظریات پایه، تاریخچه شکل‌گیری، مهمترین نمونه‌های تجربی و کاربردهای اجرایی مباحث رفتاری و تلنگر را (با بیش از 100 نمونه عملیاتی در کشورهای مختلف) در خط‌مشی‌گذاری عمومی برای آموزش و مطالعه در سطح دانشگاهی تدوین و گردآوری نموده است.

کارگزاران دولتی، دانشجویان روان‌شناسی کاربردی و سایر رشته‌های علمی همچون علوم اجتماعی، علوم سیاسی و اقتصاد، می‌توانند از مبانی اثر حاضر و مباحث کلیدی بهره مناسبی ببرند.

اثر حاضر توسط کای روگری، بنیان‌گذار و مدیر گروه پژوهشی خط‌مشی در دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه کمبریج و استادیار رشته خط‌مشی و مدیریت حوزه سلامت در مدرسه سلامت عمومی میل من در دانشگاه کلمبیا، و عضو کالج کورپوس کریستی و انجمن سلطنتی هنر گردآوری شده و ترجمان آن توسط دکتر علیرضا چیت‌سازیان، میکائیل نوروزی و مهدی اکبری صورت گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما