loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مشق بصیرت: دست نوشته های از علماء، مراجع و اساتید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پیرامون حماسه 9 دی

ناشر کتاب فردا

نویسنده موسسه ی مستشهدین وصال

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 72

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9917 10003022
2,000 1,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مشق بصیرت، تجلیل و سپاسی است از سلحشوری ملت بصیر ایران در حماسه 9 دی که از سوی برخی از علما و اندیشمندان صورت گرفته است. مشق بصیرت توسط موسسه ی مستشهدین وصال نوشته شده است و در انتشارات کتاب فردا منتشر شده است.
حواث و وقایع، صحنه هایی هستند برای کنار رفتن نقاب ها و فتنه ها، و کمین گاه های شیاطین اند برای حمله به خیمه نظام اسلامی. وقتی در صحنه های طراحی شده دشمنان در میان جبهه اهل ایمان، بصیرت و هوشیاری وجود داشته باشد، فتنه ها، کمین گاه منافقین خواهد شد و هر جنگی (مرصادی) به خود خواهد دید.
اما اگر اشخاص و عناوین و شعارها، چشم بصیرت را ببندند، حضرت علی علیه السلام در چند قدمی پیروزی باز خواهد گشت و حکمیت تاریخ ساز خواهد شد. 9 دی روی دیگر حکمیت بود. فتنه ای که ولایت فقیه را نشانه گرفته بود، با هوشیاری و بصیرت ملت ولایتمدار ایران ابتر ماند. غدیر 9 دی، امام خانه نشین نداشت. هوشیاری امت سودای ردای خلافت را به خواب آشفته ای برای چشمان حسودان بدل نمود.

کتاب مشق بصیرت، پس از انعکاس بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم، پیام آیت الله نوری همدانی در سال روز نهم دی، و بخشی از سخنرانی آیت الله مصباح یزدی در همایش بزرگ داشت حماسه نهم دی، دست نوشته هایی را از بعضی از بزرگان، علما و شخصیت های کشورمان به نمایش گذاشته است که نام برخی از ایشان عبارت است از:
آیت الله علوی گرگانی، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله کعبی، آیت الله ممدوحی، حجت اسلام سید محمد مهدی میرباقری، هادوی تهرانی، محمود رجبی، مرتضی آقا تهرانی، مهدی طائب، عبدالحسین خسرو پناه، محسن غرویان و همچنین آقایان: محمد کوثری، الهام باقری لنکرانی، جمال شورجه و خانم فاطمه رجبی.

در ابتدای این کتاب در بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم در مورد حماسه 9 دی آمده است: «روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل همند؛ این انسان ها هستند، این اراده ها و مجاهدت هاست که یک روزی را از میان روزهای دیگر برمی کشد و آن را مشخص می کند، متمایز می کند، متفاوت می کند و مثل یک پرچمی نگه می دارد تا راهنمای دیگران باشد. روز عاشورا ـ دهم محرم ـ فی نفسه با روزهای دیگر فرقی ندارد؛ این حسین بن علی علیه السلام است که به این روز جان می دهد، معنا می دهد، او را تا عرش بالا می برد؛ این مجاهدت های یاران حسین بن علی علیه السلام است که به این روز، این خطورت و اهمیت را می بخشد. روز نوزدهم دی هم هیمن جور است.
روز نهم دی امسال هم از همین قبیل است. نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت ـ که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دی قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته از بصیرت است، از دشمن شناسی است، از وقت شناسی است، از حضور درعرصه مجاهدانه است ـ روز نهم دی را هم متمایز می کنند.
مطمئن باشید که روز نهم دی امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط کنونی ـ که شرایط غبار آلودگی فضاست ـ این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود. هر چه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی علیه السلام را می بیند.
این کارها کارهائی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست خداست، این دست قدرت الهی است؛ همانطور که امام در یک موقعیت حساسی ـ که من بارها این را نقل کردم ـ به بنده فرمودند: (من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم). درست دید آن مرد نافذ با بصیرت، آن مرد خدا.
مسئولین کشور بحمدالله چشمشان هم باز است، می بینند؛ می بینند مردم در چه جهتی دارند حرکت می کنند حجت بر همه تمام شده است. حرکت عظیم روز چهارشنبه نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما