loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مناسبات حاکمیت و خانواده (ضرورت بازنگری در رویکردها)

بیانیه سال 1393

ناشر دفتر مطالعات و تحقیقات زنان

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 90

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99233 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
12,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

با وجود موفقیت‌های چشمگیر جامعة ایران در دوران انقلاب اسلامی، تحوّلات خانواده از دهة هفتاد به این سو، در مجموع نگران‌کننده است.

بخشی از این تحولات ریشه در عواملی با مقیاس جهانی دارد و با کلیدواژة «جهانی‌شدن» توضیح داده می‌شود، اما می‌توان صورت‌بندی دیگری نیز ارائه‌کرد که بخش قابل توجهی از این تحوّلات را معلول «مناسبات دولت و خانواده» می‌داند.
«دولت به معنای حاکمیت» در اصطلاح مدرن آن گرچه با یک نگاه می‌تواند ظرفیتی در دست نظام ولایی و جامعة اسلامی برای تحقّق بخشی از آرمان‌ها باشد، اما در نگاهی دیگر خود، یک «مسئله» است که می‌تواند در دستیابی به آرمان‌های مورد نظر، نابسامانی ایجاد کند. پس به موضوع دولت و تأثیرات فرهنگی و اجتماعی آن در ایران، باید نگاهی دوباره کرد و نباید تحقّق همة آرمان‌ها را از آن انتظار داشت. می‌توان به مسجد و نهادهای اجتماعی و خانواده به‌عنوان ظرفیت‌های ناشناخته، بیش از گذشته توجّه‌ کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما