loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا نقدها و تحلیل ها: نگاه جامعه سیاسی و مطبوعاتی ایران به این انتخابات

ناشر سفیر اردهال

نویسنده اسدالله افشار

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 580

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر تحت عنوان «انتخابات2020 ریاست جمهوری آمریکا؛ نقدها و تحلیل ها» در 5 بخش مستقل با مباحث بسیار متنوع اما پیوسته؛ علاوه برتبیین چرایی حساسیت جامعه جهانی و ایران به نتیجه رقابت سیاسی درآمریکا، به چرایی پیروزی «جو بایدن» و شکست «دونالد ترامپ» دراین انتخابات می پردازد.

اهمیت انتخابات سوم نوامبر 2020 ریاست جمهوری ‌در آمریکا را نمی‌توان نادیده گرفت؛ رقابتی سخت میان دو گرایش و تلقی از چگونگی حفظ جایگاه هژمونیک آمریکا در زمانه‌ای که «تغییر» حرف نخست را می‌زند. پیروزی نه چندان محکم «جو بایدن» مقابل «دونالد ترامپ» به معنای غلبه محافظه‌کاران در برابر پوپولیست‌ها نیست، بلکه آن را در چارچوب الزام‌های تغییر در رویکردهایی باید دانست که از یک‌سو سبب بالاترین آراء برای رقیب مغلوب در تاریخ ایالات متحده شد‌؛ از سوی دیگر، رقیب پیروز را در موقعیتی قرار داده که نمی‌تواند اسلاف خود را تا پیش از ظهور ترامپیسم در سال 2016تکرار کند. اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا با درک کارنامه چهار ساله دولت ترامپ و آن چه در انتخابات کم‌نظیر ایالات متحده رخ داد، خود را برای تعامل به شیوه‌ای مناسب با آن آماده کرده‌اند.

همه به درستی دریافته‌اند که بازگشت به نقطه صفر و تکرار دوران پیشا ترامپ ممکن نیست. بازگشت واشنگتن به توافق‌های بین‌المللی و از جمله برجام که ترامپ با تکبر از آن ها خارج شد، نمی‌تواند بدون پیش شرط‌ها و برخی تغییراتی باشد که لزوم انجام آن بهانه ترامپ برای خروج بود. جو بایدن به‌ ویژه بر این مهم توجه دارد که رقیب او با پشتوانه بیش از هفتاد میلیون رأی، همواره بر سیاست‌های داخلی و خارجی او سایه خواهد داشت. این وضع، صحنه را برای همه تعامل گران با دولت ایالات‌متحده، پیچیده و سخت‌تر از گذشته خواهد کرد. این انتخابات، درپوش گندابی را برداشته است که شکاف‌های خطرناک اجتماعی تا تهدیدهای مسلحانه نژادپرستی در شهرهای آمریکا را ظاهر کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما