loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصادسنجی تولید: ارزش افزوده و بهره‌ وری همراه با کاربرد Stata و RStudio

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99336 10003022
109,500 98,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

استفاده عملیاتی از اقتصادسنجی به عنوان رایج‌ترین ابزار اندازه‌گیری مطالعات اقتصادی، لازمه برنامه‌ریزی دقیق در راستای ارتقای تولید و ارزش افزوده و پایداری و پیشرفت اقتصاد است. هرچند این موضوع سال‌ها مورد توجه پژوهشگران و دانشجویان بوده است، لکن گویا در شناخت بهتر وضع موجود و پیش‌بینی وقایع آتی ایران کمتر مورد استفاده میدانی قرار گرفته است.

کتاب پیش رو تلاشی است در جهت به نمایش گذاشتن فرایند تکاملی مطالعات اقتصادسنجی نوین در برآورد توابع تولید. لذا، ابتدا چالش‌های اصلی پیش‌روی برآورد تابع تولید در الگوهای مختلف، و سپس راه‌کارهای حل و فصل این چالش‌ها، در چارچوب دو بخش «روش‌های متداول» و «روش‌های نوین»، به بحث و بررسی گذاشته شده است.

در این کتاب علاوه بر تبیین دقیق چارچوب‌های نظری طراحی الگوریتم‌های تابع تولید و نحوه برآورد پارامترهای تابع، راهنمای کاربردی پیاده‌سازی و برنامه‌نویسی الگوها در نرم‌افزار Stata وRStudio نیز ارائه شده است.

شما به عنوان یک مدیر یا فعال اقتصادی و اجتماعی، یا ارزیاب سیاست‌های اقتصادی می‌توانید با مطالعه این کتاب برآورد دقیقی از تابع تولید و بهره‌وری عوامل تولید در بنگاه اقتصادی و اجتماعی مدنظر داشته باشید و هیچ محدودیتی در خصوص نوع بنگاه‌ برای بکارگیری روش‌های این کتاب وجود ندارد. بنابراین مطالعه این کتاب به فعالان اقتصادی تولید کننده محصولات مالی، فنی، صنعتی، کشاورزی، بازرگانی، خدماتی، بانکی، حمل و نقلی، ‌هنری و توریستی موکداً پیشنهاد می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما