loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بوی انار و انتحاری: یادداشت های روزانه هادی معصومی زارع از نبرد با داعش در حویجه عراق

ناشر خط مقدم

نویسنده هادی معصومی زارع

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 422

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99448 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
133,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«بوی انار و انتحاری» فراورده چندین سفر عملیاتی هادی معصومی زارع به عراق برای حضور میدانی در خط مقدم نبرد علیه گروه داعش است که در قالب روزنوشت‌های جنگ مهرماه 1396 در شهر حَویجه نظم و سیاق یافته است. نویسنده اما به بیان خاطرات روزانه اکتفا نکرده و از هر اتفاقی، نقبی به شناخت عمیق تر از داعش، سیاست و انسان عراقی و نسبتش با امر اجتماعی زده است! در نتیجه اثر حاضر، نــه خاطره‌گویــی و داستان‌‌ســرایی صِرف است و نــه پژوهش آکادمیک محض! رفت و برگشتی است میان هرم آتش و ترکش انتحاری‌ها و تاملاتی جامعه‌شناختی در باب پیچیده ترین همسایه ایران؛ عراق!

در مقدمۀ کتاب می‌خوانیم:
«آنچه پیش روست، تحفه‌ای‌ست از بهترین روزهای زندگی این درویش که حالا دیگر بازگشت به آن روزها برایش رؤیا و آرزوی هر شب شده است.
نویسنده عمیقاً معتقد است که روش‌شناسی معرفت منطقه‌ای ما در ایران، عمدتاً متأثر از برساخته‌های ذهنی، امیال و ترجیحات سیاست‌سازان و تحلیلگران‌مان، و بخش دیگری از آن، ترجمانی از فراورده‌های تولیدی خط رایج رسانه‌ای بین‌المللی و منطقه‌ای‌ست! در چنین وضعیتی، فهم و تفهمِ واقع، امری پسینی، متأخر، دست‌دوم، و در بهترین حالت، زینت‌المجالس است و نه پیش‌نیاز حیاتی سیاست‌سازی و تصمیم‌گیری و تحلیل!
«بوی انار و انتحاری»، گامی است در تلاش برای جمع میان فراورده‌های کتابخانه‌ای و میدانی و پرهیز از انتزاعیاتِ در حال چرخش در محافل بسته‌ی تصمیم‌سازی این دیار! در نتیجه، این وجیزه، نه خاطره‌گویی و داستان‌سرایی صِرف است و نه از سنخ پژوهش‌های آکادمیک! تجربه‌ای‌ست میان این دو!».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما