loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شبه قاره بی قرار: روایتی از پاکستان، کشمیر، هند و درگیری ها

ناشر اسم

نویسنده مایرا مک دونالد

مترجم الهام شوشتری زاده

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 432

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99451 10003022
160,000 144,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از نیمه‌شب نیمهٔ اوت 1947 که بریتانیا به فاصلهٔ پنج دقیقه استقلال پاکستان و هند را به رسمیت شناخت، درگیری بین این دو کشور آغاز شد. مهم‌ترین اختلاف بر سر منطقۀ جامو و کشمیر بود. وقتی هم که در پایان قرن بیستم، هر دو کشور به تسلیحات هسته‌ای مجهز شدند، اختلافشان تبدیل به بحرانی بین‌المللی شد.

در همین سال‌ها هر دو کشور بارها ارتش‌های بزرگشان را پشت مرزهای یکدیگر به صف کشیدند و در مجامع بین‌المللی سعی کردند دیگری را رسوا کنند. فارغ از این جدال‌های آشکار، هواپیماربایی و ترور و کودتا و جنگ نیابتی تنش میان دو کشور را در همۀ این سال‌ها شدیدتر کرده است.

مایرا مک‌دانلد، خبرنگار ارشد رویترز که سال‌ها مسئول اخبار جنوب آسیا بوده است، در این کتاب با روایتی گیرا گزارش می‌کند که چگونه سیاست‌های مختلف هند و پاکستان این نزاع را به این سو و آن سو کشانده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما