loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راهنمای اسپوتنیک برای سفر به زمین

ناشر افق

نویسنده فرانک کاترل بویس

مترجم بیتا ابراهیمی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 326

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99462 10003022
87,000 82,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فرانک کاترل بویس، نویسنده این‌کتاب متولد سال 1959 در انگلستان است و به‌عنوان نویسنده و نمایشنامه‌نویس شناخته می‌شود. نخستین کتاب کودک و نوجوان او در سال 2004 با نام «میلیون‌ها» منتشر شد که مدال کارنگی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد. او سال 2012 هم جایزه گاردین را دریافت کرد. کاترل بویس 61 سال دارد و همراه همسر و هفت‌فرزندش در انگلستان ساکن است.

نشر افق پیش‌تر از این‌نویسنده، دو کتاب «پسر بروکلی شگفت‌انگیز» و «روبات خرابکار» را در اسفند 99 و اردیبهشت 1400 منتشر کرده است.

«راهنمای اسپوتنیک برای نجات کره زمین» برای نوجوانان 9 تا 14 سال نوشته شده و محور داستانش، نوجوانی به‌نام پِرِز است که پدر بزرگش همیشه می‌گوید: «قبل از انجام هر کاری، فهرست تهیه کن.» در این‌داستان هم مانند «روبات خرابکار»، یک‌روبات که البته اسمش اسپوتنیک است، حضور دارد. وقتی پرز با اسپوتنیک ملاقات می‌کند و روبات بیگانه‌ کوچولو به او می‌گوید زمین در حال نابودی است، تصمیم می‌گیرد طبق حرف پدربزرگش، یک فهرست درست کند.

اگر پرز بتواند ده چیز پیدا کند که ارزش انجام دادن داشته باشند، می‌تواند کتابی با عنوان راهنمای اسپوتنیک برای نجات کره‌ زمین بنویسد و بعد زمین به چرخش خود به دور خورشید ادامه بدهد. اما او فقط تا آخر تابستان وقت دارد و اگر نتواند راهنما را بنویسد، کار تمام است...

فرانک کاترل بویس در پایان کتاب این توضیح را داده که کلمه روسی «اسپوتنیک» به‌معنی همراه است و سرگئی کرولف مهندس هواوفضا این اسم را برای اولین‌ماهواره دنیا انتخاب کرد که در اکتبر 1975 به فضا فرستاده شد. اسپوتنیک 1 شبیه توپ فوتبالی فلزی و براق بود که دور زمین می‌گشت و همیشه یک‌صدای بوق کوتاه تولید می‌کرد؛ مثل یک‌ماه جیغ جیغو اما اسپوتنیک 2 یک‌مسافر داشت؛ یک سگ کوچک که دانشمندان در یک‌زمستان سرد او را در خیابان‌های مسکو پیدا کردند. کاترل بویس می‌گوید درباره کتاب‌هایش، سال‌ها فکر و برنامه‌ریزی می‌کند اما ایده نوشتن این‌کتاب، یک‌روزه و یک‌باره به سرش زده است؛ وقتی همراه دخترش در بزرگراه رانندگی می‌کرده و پشت چراغ راهنمایی، این‌ایده مثل سگ کوچولوی گمشده‌ای که دنبال خانه می‌گردد،‌ پریده توی ذهنش.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما