loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بنیان اندیشه سیاسی اسلام در قرآن

5 (1)

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده سعید جلیلی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 374

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99528 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، حاوی یک مقدمه و پنج بخش است.

بخش پنجم کتاب بخش اصلی آن است و حدود نیمی از کتاب را تشکیل می‌دهد و خود حاوی دو فصل است. عناوین بخش‌های کتاب عبارتند از: هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی، فرجام‌شناسی، انسان‌شناسی و «جامعه و دولت» است.

مطالعۀ منابع و متون اصیل اسلام نشان می‌دهد که به میزان فراوانی از عناصر و مؤلفه‌های اندیشه سیاسی سخن به میان آمده‌است، به شکلی که می‌توان مطالب مرتبط با اندیشۀ سیاسی را در این متون در حد یک دائرة‌المعارف دانست.

اما از دیگر سو کمتر شاهد آثاری هستیم که به این مهم مستقلاً پرداخته باشند. پیدا کردن سبب این امر خود نیازمند پژوهش جداگانه است. شاید دسترسی نداشتن به حکومت و جدایی حکیمان از حاکمان سبب فقدان این دغدغه بوده‌است و شاید نبود چشم‌اندازی روشن از آنچه اندیشۀ سیاسی نامیده می‌شود، موجب شده‌ است کمتر به نظریۀ سیاسی با تمام ملزومات آن، همراه با مؤلفه‌ها و مفاهیمی که دارد، پرداخته شود و این باعث شده تا برخی، از نبود اندیشه سیاسی و یا زوال آن در این عرصه سخن به میان آورند. ...

آنچه این پژوهش دنبال می‌کند نه پیداکردن پاسخ پرسش‌های خود از آرای اندیشمندان مسلمان است و نه جست‌وجو برای یافتن آنها از تمام منابع اندیشه اسلام. تمرکز این پژوهش، جست‌وجو برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود از «قرآن» به عنوان تنها کتاب آسمانی اسلام است. ... از این رو دامنۀ این پژوهش «بررسی بنیان اندیشه سیاسی اسلام در قرآن» است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما