loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ روابط ایران و آمریکا

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده جان قزوینیان

مترجم سعید عدالت جو | علی فیض اللهی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 668

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99549 10003022
300,000 270,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تاریخ روابط ایران و آمریکا با گفتاری بی آلایش و روایت گونه به مرور میان ایران و آمریکا از بدو شروع آن در سال 1720 تاکنون می پردازد.

نویسنده که در بستر روایتی تاریخی سخن می گویند معتقد است منقاشه میان دو کشور را از اختلاف میان سیاست مداران ناشی می شود و خاستگاه مردمی ندارد. او برای اثبات مدعای خویش بر خلاف اغلب تاریخ نگاران که روابط ایران و آمریکا را از انقلاب اسلامی آغاز می کند، نقطه عزیمت خود را «حمله محمود افغان به ایران در پایان عصر صفوی» قرار داده است. قزوینیان به اذعان خودش تلاش می کند با اصلاح ادارک مخاطب، که به نظر شامل سیاست گذاران هم می شود، رویکرد دو کشور را از حالت خصمانه فعلی به آنچه «احترام متقابل» می نامد، متمایل کند؛ هر چند این گونه که پیداست بازخوانی این جزئیات کمتر روایت شده از روابط دو کشور پرده از حقایقی بر می دارد که خود نویسنده را هم شگفت زده می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما