loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)

ناشر موسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج)

گردآورنده کتاب خدیجه برزگر

تعداد صفحات : 252

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9956 10003022
22,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بخش اول کتاب دارای عنوان “وظایف حوزه و روحانیت نسبت به جمهوری اسلامی” می باشد که شامل پنج فصل است. عناوین این قسمت، “پاسداری از اسلام و دفاع از آن”، “پیوند با سیاست و جامعه”، “تربیت و تهذیب حوزه های علمیه و مردم”، “آگاهی و بیدار کردن مردم” و “تکفل امر قضا” می باشند.
“وظایف نظام اسلامی نسبت به حوزه و روحانیت” عنوان بخش دوم کتاب می باشد. بخش دوم که به صورت کلی تر وظایف نظام را می شمرد، نویسنده سرفصل های “محوریت ولایت فقیه در رأس حکومت”، “نفی تز «اسلام و حکومت، منهای روحانیت»” و “الزام به ارزشهای دینی و قانون اساسی” را تشریح می کند.

در مقدمه ناشر کتاب وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)، آمده است:
ضرورت توجه به جهت گیری ها و رهنمودهای امام راحل(ره) به عنوان بنیانگذار و معمار نظام اسلامی امری واضح و بی نیاز از اثبات است.
رهبری بی بدیل که در طول مدت حیات شریف خود با مدیریتی که جز در عهد نبی مکرم اسلام(ص) و حکومت کوتاه حضرت علی(ع) همتایی ندارد، تمامی همت خود را در ایجاد و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی مصروف داشت.
اشراف و اتصال به مکتب انسان ساز اهل بیت(علیهم السلام) از یک سو و بصیرت، شجاعت و تدبیر وی از سوی دیگر از او رهبری ساخته است که دوست و دشمن از عظمتش در حیرتند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما