loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرنوشت فلسطین

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99587 10003022
142,000 127,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سرنوشت فلسطین، روایت مردمی است که به‌زور اسلحه از سرزمین خود رانده شدند و هویتشان را از آن‌ها گرفتند و به آن‌ها لقب «آواره» دادند؛ با این حال، فلسطینی‌هایی که توانستند نجات پیدا کنند، تاریخ و فرهنگشان را همچنان زنده نگه داشته‌اند و بی‌وقفه چشم‌به‌راه روزی هستند که به خانه‌هایشان بازمی‌گردند.

این روایت مردمی است که با سختی‌های بی‌شماری روبه‌رو شده‌اند. درک این روایت چندان دشوار نیست؛ اما در ایالات متحده به‌ندرت آن را بازگو کرده‌اند. فهم اینکه چه بر سر مردم فلسطین آمده، از تاریخ خاورمیانه در قرن اخیر پرده‌برداری می‌کند؛ چراکه امروزه مردم فلسطین در کانون درگیری‌های خاورمیانه قرار دارند.

کتاب سرنوشت فلسطین بی‌شک قصه‌ای دربارهٔ جنگ و درگیری است. این کتاب روایتگر این است که چگونه کشورهای اروپایی برای گرفتن آبراهه‌ها و سرزمین‌ها و منابع سرشار خاورمیانه جنگیدند و چگونه یهودیانی از روسیه و اروپا در قالب جنبشی به‌نامِ صهیونیسم مبارزه کردند تا در خاک فلسطین دولت اسرائیل را بنیان نهند و نیز ایالات متحده به‌دنبال کسب چه منافعی و چگونه پا به خاورمیانه گذاشت و چگونه مثل آب‌خوردن برای حفظ این منافع از هر سلاحی استفاده می‌کند.

همچنین این کتاب قصهٔ قدرت و بصیرت روح بشری است. مردم فلسطین، مردمانی معترض نیستند. آن‌ها هرکجا که باشند، جهان‌شمول‌ترین و دیرپاترین آرزوی خود را با مردمان آنجا تقسیم می‌کنند: زندگی عزتمندانه در صلح که فقط در جامعه‌ای آزاد و عادل تحقق می‌یابد. با این حال، شرایط خاص و تاریخ گذشتهٔ مردم این سرزمین باعث شده تا آنان متفاوت جلوه کنند. در چنین موقعیتی است که بار دیگر جوهر ایثار و اراده سر بر می‌آورد و همهٔ مردم فلسطین امیدها و آرزوهایشان را در دست می‌گیرند تا برای خود و فرزندانشان آینده‌ای بهتر بسازند.

روایت نوشتن کتاب سرنوشت فلسطین به حق‌طلبی گروهی باز می‌گردد که چون می‌دانستند در کشورهای اروپایی و البته ایالات متحده کمتر کسی از ظلم رژیم صهیونیستی به فلسطینیان آگاه است، بر آن شدند تا صدای مردم مظلوم فلسطین را به گوش هم‌وطنان خود برسانند؛ اعضای این گروه، روزنامه‌نگارانی مستقل و اهل ایالت نیوجرسی بودند که توانستند با گردآوری اسناد تاریخی از حوادثی که بین سال‌های 1881 تا 1976 در فلسطین رخ داده، تاریخ آن را روایت کنند و بر جعلی‌بودن روایت صهیونیست‌ها صحه بگذارند؛ زیرا صهیونیست‌ها با افسانه‌بافی کاری کرده‌اند که مردم آمریکا از آنان حمایت کنند.

نویسندگان کوشیده‌اند تا این کتاب را با استفاده از منابعی دست‌اول بنویسند که بیشترین تطابق را با حقیقت رویدادهای فلسطین دارد؛ تا جایی که با وجود جنگ و درگیری‌های بسیار در فلسطین، تعدادی از نویسندگان آن برای اطمینان بیشتر و دقیق‌ترشدن این روایت تاریخی به این سرزمین سفر کردند تا از نزدیک با آوارگان و مبارزان فلسطینی دیدار کنند و در مواردی حوادث تاریخی در سیر روایت کتاب را به‌طور مستقیم از زبان شاهدان عینی آن نقل کنند. تلاش آن‌ها باعث شده تا این کتاب در مقایسه با سایر متونی که فقط به منابع مکتوب اکتفا کرده‌اند، از دقت روایی و اعتبار بالاتری برخوردار باشد. روایت صمیمانه و جذاب نویسندگان به‌گونه‌ای است که حتی خوانندهٔ عادی که اطلاعات تخصصی چندانی در این زمینه ندارد، می‌تواند با مطالعهٔ آن به‌راحتی متوجه ابعاد تاریخی گوناگون سرنوشت فلسطین بشود.

آوارگان نجات یافته از تل الزعتر، ما را مقصر نمی دانند و بی پرده می گویند:«مردم آمریکا هیچ تقصیری ندارند» ورده،همسایه نوزده ساله امینه که او نیز از اهالی تل الزعتر است، بازوی مرا گرفته و می گوید:«احتمالا مردم آمریکا آن طور که باید درباره مقاومت ما نمی دانند اما اگر تو برایش تعریف کنی، حتما نظرشان عوض خواهد شد.»

و ما به خوبی می دانیم که تعریف کردن «سرنوشت فلسطین» به تنهایی کافی نخواهد بود؛ با این حال یقین داریم که می تواند مهم ترین گام برای شناخت فلسطین باشد...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما