loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چیستی ایمان در قرآن کریم به روش تحلیل محتوای کیفی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده سید مصطفی احمدزاده

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 344

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99663 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مراد خداوند از «ایمان» در قرآن کریم چیست؟ آنچه پیش روی دارید، مطالعه ای تحلیلی درباره «چیستی ایمان» در قرآن کریم است. نگارنده سعی کرده با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و تنها مستند به آیات قرآن کریم، پرده از گوشه ای از مؤلفه های معناییِ این واژه پرکاربرد قرآنی بردارد.

نویسنده به این نتیحه رسیده که ایمان به معنای تصدیق است و مراد از تصدیق، همان یقین است که جایگاه آن نیز قلب است و از همین رو، ایمان امری قلبی است؛ نیز همۀ گونه های متعلَّقات ایمان در قدسی‌بودن مشترک‌اند. نتیجه اینکه ایمان، تصدیقِ امرِ قدسی است، در این نوشتار، ضمن بحث از روش شناسی و مراحل روش تحلیل محتوای کیفی از متعلقات ایمان، مراتب ایمان، جایگاه ایمان، اختیاری و قلبی‌بودن ایمان، تقابل ایمان و کفر و نقش جنسیت در ایمان سخن به میان آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما