loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از این لحاظ

ناشر کارنامه

نویسنده نجف دریابندری

تعداد صفحات : 472

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب، مجموعه مقدمه های نویسنده بر آثار گذشته است که با عنوان "از این لحاظ" به بازار کتاب عرضه شده است.
در کتاب حاضر از میان این مقالات، مقدمه نمایش نامه آنتیگونه ی سوفوکلس و ضمیمه های آن از مارتین هایدگر و زیگموند فروید و مقدمه نمایش نامه «خانه برناردا آلبا» و ضمیمه آن از فرانسیسکو گارسیا لورکا و فصل نویافته سرگذشت هکلبری فین، یعنی «گرم کردن جیم نعش مرده را در شب تاریک»، برای نخستین بار است که در این مجموعه منتشر می شود.

خواننده با خواندن «از این لحاظ» به درک و دریافتی همه جانبه از آثار نجف دریابندری می رسد. چرا که وی در عمده مقالات خود ضمن به دست دادن زندگی نامه ای دقیق از نویسنده متن، دیدگاه های اصلی او را هم معرفی می کند. در واقع نگارش این مقدمه ها نشان از آن دارد که او مترجمی است که به خواننده اهمیت می دهد و سعی دارد اطلاعاتی پیرامونی درباره نویسنده یا کتاب را هم به برگردان فارسی اثر اضافه کند. نمونه های این مقدمه را می توان به مقدمه ای که بر کتاب متفکران روس آیزا برلین و یا تاریخ فلسفه غرب برتراندراسل مشاهده کرد که با چه دقت و ظرافتی به دیدگاه های این دو متفکر اروپایی پرداخته است.

در برخی از مقدمه ها او شیوه ترجمه و نزدیکی خود به متن اثر و دریافتش از آن را توضیح می دهد و اگر برخی ابهامات به ذهن او برسد آن را با خواننده در میان می گذارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما