loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه منابع طبیعی

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده سعید فراهانی راد

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 351

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

منابع طبیعی، ثروت‌های خدادادی است که بشر در ایجاد آن‌ها دخالتی نداشته است و خداوند آن‌ها را به‌منظور استفاده بشر در دامان مهربان طبیعت قرار داده است. انسان می‌تواند با روش‌های مدیریتی حساب شده، ‌مدّت‌زمان بهره‌برداری از آن‌ها را افزایش داده و یا موجبات تجدید برخی از این منابع را فراهم آورد، این در حالی است که استفاده بی‌رویه از آن‌ها، سبب محرومیت نسل‌های آینده و در مواقعی نسل فعلی از منافع این منابع می‌شود.

در نطام اقتصادی اسلام، هر چند مالکیت و یا سرپرستی اکثر این منابع برای حاکمیت است ولی نهادها و نیز شیوه هایی جهت واگذاری این منابع و یا بهره برداری بخش خصوصی از آن ها دیده شده است. البته در این موضوع، به تعیین حدود، شرایط و قوانین اکتفا شده و مانند بسیاری دیگر از مسائل اقتصادی، استفاده از شیوه‌های مناسب مطابق با شرایط زمانی، به دانش بشری سپرده شده است. این مسئله، دولت اسلامی را در برگزیدن مناسب‌ترین روش توانا می سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما