loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی (س) (بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها) - جلد نهم

(تیر 1358 - شهریور 1358)

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

صحیفه امام مجموعه ای کامل تر و جدیدتر از صحیفهٔ نور، شامل مجموعه سخنان امام خمینی (س) در ۲۲ جلد می باشد. این مجموعه دربردارندهٔ «بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها»ی امام خمینی (س) است. این مجموعه کامل ترین و جامع ترین اثری است که در رابطه با امام خمینی (س) به چاپ رسیده است و ویژگی های آن در مقدمه جلد ۱ به تفصیل توسط حمید انصاری شرح داده شده است. جلد ۲۲ آن نمایه کتاب می باشد.
ترجمهٔ صحیفه امام به زبان انگلیسی منتشر شده است. برای ترجمه این اثر حدود ۵۰ نفر از مترجم تا کادر فنی حضور داشتند و این کار از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ ادامه داشت.

صفحه 1 - لزوم تحقق محتوای جمهوری اسلامی
سخنرانی
زمان : صبح 17 تیر 1358 / 13 شعبان 1399(1)
مکان : قم
موضوع : نقش اصلاح و تهذیب نفس در تعلیم و تربیت
حضار: دانشجویان اهواز

بسم الله الرحمن الرحیم
لزوم تحقق محتوای جمهوری اسلامی
من امیدوارم که حالا که مملکتمان یک مملکت اسلامی است و جمهوری اسلامی الان حکومت ماست ، و رژیم طاغوتی از بین رفته است و دست خیانتکارها و ظلمه کوتاه شده است ، ما همه و شما دانشجوهای محترم و این دانشجویان ، خواهران ما، همه کوشاباشیم به اینکه آن طوری که باید و آن طوری که لازم است در جمهوری اسلامی ما عمل کنیم . همچو نباشد که فقط لفظ باشد که ما جمهوری اسلامی هستیم ، لکن نه دانشگاههایمان و نه دانشسراهایمان و نه دادگاههایمان و نه پاسدارهایمان و نه کمیته هایمان ، هیچ کدام آن معنایی که باید در اسلام باشد در آنها نباشد. اگر خدای نخواسته این طور باشد که فقط یک رای به جمهوری اسلامی دادیم و دیگر فکر این نباشیم که این جمهوری اسلامی باید همه چیزش اسلامی باشد، نه اینکه لفظ جمهوری اسلامی و محتوا غیراسلامی و این بسته به عمل همه است ، خصوصا قشر دانشجو و قشراساتید دانشگاه ، استادهای دانشسراها و آنهایی که جوان اند و درصدد تعلم و دانش هستند و دانشجو هستند و می خواهند بعدها برای کشور خودشان مفید واقع بشوند. بسیاراشخاص هستند که دانشمندند، خیلی هم دانشمندند، لکن چون تربیت اسلامی ندارندوجودشان گاهی ضرر می زند به کشور و ضرر می زند به اسلام . این فرقی نیست مابین اینکه دانش ، دانش علوم قدیمه باشد یا دانش علوم جدیده ؛ چه در جانب علمای اسلام و روحانیون ، و چه در جانب شما دانشجوها و دانشگاهها و سایر طبقاتی که درصدد تعلیم و تعلم هستند.

1- در صحیفه نور، ذیل تاریخ 16/4/58 درج شده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما