loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی (س) (بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها) - جلد ششم

(بهمن 1357 - فروردین 1358)

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

صحیفه امام مجموعه ای کامل تر و جدیدتر از صحیفهٔ نور، شامل مجموعه سخنان امام خمینی (س) در ۲۲ جلد می باشد. این مجموعه دربردارندهٔ «بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها»ی امام خمینی (س) است. این مجموعه کامل ترین و جامع ترین اثری است که در رابطه با امام خمینی (س) به چاپ رسیده است و ویژگی های آن در مقدمه جلد ۱ به تفصیل توسط حمید انصاری شرح داده شده است. جلد ۲۲ آن نمایه کتاب می باشد.
ترجمهٔ صحیفه امام به زبان انگلیسی منتشر شده است. برای ترجمه این اثر حدود ۵۰ نفر از مترجم تا کادر فنی حضور داشتند و این کار از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ ادامه داشت.

صفحه 64 - سخنرانی در جمع نمایندگان مستعفی مجلس شورای ملی "قراردادهای غیرقانونی "
سخنرانی
زمان : 16 بهمن 1357 / 7 ربیع الاول 1399
مکان : تهران ، مدرسه علوی
موضوع : حکومت پهلوی ، حکومت سرنیزه - قراردادهای غیر قانونی
حضار: نمایندگان مستعفی مجلس شورای ملی

[بسم الله الرحمن الرحیم ]
ما در طول مدت پنجاه سال یک مجلس قانونی نداشتیم . مجالس ما به ملت مربوط نبوده ، این ملت به حساب نمی آمد. در زمان رضاخان - که من یادم است و هرکس همسن من است ، و شماها بیشترتان یادتان نیست - که ما مجلس نداشتیم . هر چی داشتیم سرنیزه بود! در زمان محمدرضاخان هم که همه تان مطلعید که خودش هم گفت لیست را ازسفارتخانه ها می آورند؛ منتها می گفت "می آوردند" یعنی زمان من نمی آورند! یعنی همین سالی که ایشان می گوید "انقلاب " را درست کرده بود دیگر نمی آورند. لیکن مطلب اینطور بود که اگر راست می گفت که لیست می آوردند - که راست می گفت - مامجالسمان "مجالس امریکایی " بود و اگر این را دروغ می گفت و لیست نمی آوردند،
مجالس امریکایی یا شاهنشاهی
شاه نصیحت را نشنید
[شاه را] نصیحت کردیم لکن او غرورش مانع شد از اینکه نصیحت ما را بشنود؛ و امرمنتهی شد به اینکه دارید می بینید. نصیحت ما را نشنید و امرش منتهی شد به اینجا که می بینید. این الان رفته است و مملکتی را خراب کرده و رفته ؛ یعنی ما مملکتی که یک جایش یک جهت آبادی داشته باشد نداریم . زراعتش را ملاحظه می کنید که بکلی ازبین رفته است ، فرهنگش را ملاحظه می کنید که فرهنگ انگل است ، ارتشش را ملاحظه می کنید که مستشارهای امریکا و اسرائیل اداره اش می کنند؛ هر جایش را که دست بگذارید همان است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما