loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی (س) (بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها) - جلد بیستم

(اسفند 1364 - اسفند 1366)

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

صحیفه امام مجموعه ای کامل تر و جدیدتر از صحیفهٔ نور، شامل مجموعه سخنان امام خمینی (س) در ۲۲ جلد می باشد. این مجموعه دربردارندهٔ «بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها»ی امام خمینی (س) است. این مجموعه کامل ترین و جامع ترین اثری است که در رابطه با امام خمینی (س) به چاپ رسیده است و ویژگی های آن در مقدمه جلد ۱ به تفصیل توسط حمید انصاری شرح داده شده است. جلد ۲۲ آن نمایه کتاب می باشد.
ترجمهٔ صحیفه امام به زبان انگلیسی منتشر شده است. برای ترجمه این اثر حدود ۵۰ نفر از مترجم تا کادر فنی حضور داشتند و این کار از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ ادامه داشت.

صفحه 359 - سخنرانی در جمع مسئولان جهاد سازندگی "ابعاد شخصیت حضرت علی "ع ""
سخنرانی
زمان : صبح 23 مرداد 1366 / 18 ذی الحجه 1407
مکان : تهران ، حسینیه جماران
موضوع : ابعاد شخصیت حضرت امیر "ع "
مناسبت : عید سعید غدیر خم
حضار: نوری ، عبدالله "نماینده امام در جهاد سازندگی " - اعضای شورای مرکزی و شورای مرکزی استانها و مسئولان و فرماندهان قرارگاهها و گردانهای جنگ و جهاد، مسئولان دفترو اعضای جهاد سازندگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور

بسم الله الرحمن الرحیم
من قبل از این که وارد صحبت بشوم ، لازم است که از این جهاد سازندگی تشکر کنم .از من دعا می آید و من دعا می کنم ؛ دعا به شما که عمرتان را صرف برای اسلام و مسلمین می کنید. و شما هم از هیچ کس پاداش نخواهید، الا از خدا. و هیچ کس هم نمی تواند به شما پاداش بدهد - پاداشی که حق شماست - مگر، خدای تبارک و تعالی . من از خدای تبارک و تعالی ، در این روز سعید، خواستارم که تمام کسانی که خدمتگزار هستند به این جمهوری اسلامی و تمام کسانی که جانشان را صرف می کنند، مالشان را صرف می کنند،پشتیبانی می کنند از اینها، خداوند آنها را به سعادت کامل برساند.
رجوع از وحدت به کثرت ، رمز ناله های معصومین
من تبریک این عید مبارک را به همه مسلمین جهان ، مستضعفین جهان و خصوصاایران مظلوم ، عرض می کنم . من واقعا نمی دانم راجع به حضرت امیر از کجا شروع کنم ؛مسئله بغرنجی است ؛ مسئله ای نیست که انسان بتواند بفهمد این همه ناله هایی که ایشان می زده است ، سر در چاه می کرده ناله می کرده ، هر جا می رسیده ناله می کرده ، این دعاهایی که از ایشان وارد شده است که در آن ، آن همه ناله است ، اینها چی است . آیاحضرت امیر - سلام الله علیه - برای خاطر اینکه توجه به این دنیا دارد و از مرتبه وحدت به سوی کثرت آمده است ، این قدر فریاد می زند؟ آیا توجه به کثرت موجب این همه فریادایشان است ؟ آیا در آن ناله های شب و در آن چاهها، که ایشان ناله می زده است و در آن مواردی که ایشان با خدای تبارک و تعالی مناجات می کرده است ، راجع به این معنا بوده است ؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما