loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی (س) (بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها) - جلد دوازدهم

(دی 1358 - تیر 1359)

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

صحیفه امام مجموعه ای کامل تر و جدیدتر از صحیفهٔ نور، شامل مجموعه سخنان امام خمینی (س) در ۲۲ جلد می باشد. این مجموعه دربردارندهٔ «بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها»ی امام خمینی (س) است. این مجموعه کامل ترین و جامع ترین اثری است که در رابطه با امام خمینی (س) به چاپ رسیده است و ویژگی های آن در مقدمه جلد ۱ به تفصیل توسط حمید انصاری شرح داده شده است. جلد ۲۲ آن نمایه کتاب می باشد.
ترجمهٔ صحیفه امام به زبان انگلیسی منتشر شده است. برای ترجمه این اثر حدود ۵۰ نفر از مترجم تا کادر فنی حضور داشتند و این کار از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ ادامه داشت.

صفحه 13 - سخنرانی در جمع اساتید دانشگاه تهران "ویژگی های انقلاب اسلامی "
حضار: استادان دانشگاه تهران
سخنرانی
زمان : 14 دی 1358 / 15 صفر 1400
موضوع : ویژگیهای انقلاب اسلامی و تفاوتهای آن با دیگر انقلابها
مکان : قم

انقلاب ایران و اوضاع افغانستان
1- رئیس جمهور کمونیست افغانستان .
بسم الله الرحمن الرحیم
الان شما می بینید که در افغانستان ، که ما الان فعلا مورد ابتلایمان است ، کودتاهامی شود. لکن کودتاهایی است که یک قدرتمندی به وسیله قدرتمند بزرگتری می آیدروی کار. بعد او می رود یک قدرتمند دیگر می آید توی کار. و ملت هیچ ، ابدا رضایت از این امور ندارد. ملتها کار ندارند به این امور. الان ملت افغانستان با این انقلابی که در،اغتشاشی که در افغانستان اتفاق افتاده و اینکه از طرف شوروی تقویت می شود و اصل کودتا، کودتای شوروی است ، نه کودتای آن شخص. قبل از سر کار آمدن آن شخص ،من از توجه شما آقایان دانشمندان به مسائل محل احتیاج تشکر می کنم ، و امیدوارم که با همت والای همه قشرها، خصوصا دانشگاهیها و دانشمندان ، متفکرین ، مشکلات کم کم رفع بشود. البته مشکلات زیاد است و دنباله هر انقلابی هم احتراز از مشکلات امکان ندارد. لکن من به شما آقایان مژده می دهم به اینکه این انقلاب اسلامی از تمام انقلاباتی که در دنیا اتفاق افتاده است بهتر است و ضایعاتش کمتر، و آن چیزی که به دست آمده و امید است زودتر به دست بیاید، بیشتر. مهم هم این است که انقلابات دیگر نوعا از یک قوه جباره ای منتقل می شد به یک قوه جباره دیگر. کودتا واقع می شد،یا احزاب ، مثلا یک حزبی تقویت می شد و به طور کودتا یک رژیمی را از بین می بردندو یک رژیمی دیگر می آمد در کار که هر دو شبیه به هم بودند؛ قضیه قدرت طلبی بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما