loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واکاوی شخصیت‌ پردازی در سینمای دارن آرنوفسکی

فیلم های مرثیه ای بر یک رویا و قوی سیاه

ناشر نقد فرهنگ

نویسنده بهزاد اسدی | سعید یزدانی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 206

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99934 10003022
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب حاصل پژوهشی است که به بررسی آثار دارن آرنوفسکی، کارگردان مهم سینمای معاصر در سبک پست‌مدرن و سورئال پرداخته است. او با ساخت هفت فیلم مهم توانسته است اثری بزرگ و شگرف بر عالم سینما بگذارد.

در این پژوهش، دو فیلم معناگرای این کارگردان، یعنی «مرثیه ای بر یک رویا» و «قوی سیاه» از نظر شخصیت‌پردازی تحلیل شده‌اند و به چگونگی پرداخت روانکاوانه شخصیت‌ها در قصه ی فیلم‌ها، بازی گرفتن از بازیگران و همچنین پیوند افکار شخصی کارگردان با مسیر فیلم‌سازی او پرداخته شده است.

یافته های این پژوهش نشان می‌دهد این کارگردان در تصویر کردن زوایای فکری مَد نظر خود تبحر و تسلط کامل دارد. شخصیت‌های تمامی فیلم‌های آرنوفسکی با بحران طرف‌اند، بدین صورت که کارگردان آنها را با دغدغه‌های درونی و بیرونی و گسل‌های شخصیتی تصویر می‌کند. به عبارتی بهتر، شخصیت‌ها همواره با جنگی درونی با خودشان روبرو هستند.
آرنوفسکی با جنبه‌های مختلفی از این جنگ، از جمله زوال، پوچی، تنهایی، عشق واعتیاد، و همچنین بر فلسفه و روانشناسی احاطه جامع دارد و می‌تواند در قالب ها و بسترهای گوناگون، حرف و اندیشه‌اش را به وضوح ارائه کند و سینمای شخصی خود را بیافریند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما