loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی (س) (بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها) - جلد چهارم

(مهر 1357 - آبان 1357)

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

صحیفه امام مجموعه ای کامل تر و جدیدتر از صحیفهٔ نور، شامل مجموعه سخنان امام خمینی (س) در ۲۲ جلد می باشد. این مجموعه دربردارندهٔ «بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی و نامه ها»ی امام خمینی (س) است. این مجموعه کامل ترین و جامع ترین اثری است که در رابطه با امام خمینی (س) به چاپ رسیده است و ویژگی های آن در مقدمه جلد ۱ به تفصیل توسط حمید انصاری شرح داده شده است. جلد ۲۲ آن نمایه کتاب می باشد.
ترجمهٔ صحیفه امام به زبان انگلیسی منتشر شده است. برای ترجمه این اثر حدود ۵۰ نفر از مترجم تا کادر فنی حضور داشتند و این کار از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ ادامه داشت.

صفحه 13 - سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم پاریس درباره توطئه بر علیه اسلام و روحانیت
زمان : 23 مهر 1357 / 12 ذی القعده 1398
سخنرانی
مکان : پاریس ، نوفل لوشاتو
حضار: دانشجویان و ایرانیان مقیم پاریس
موضوع : مطالعه استعمارگران درباره منابع زیرزمینی ایران و روحیات مردم - توطئه بر ضداسلام و روحانیت - امریکایی ها در ایران

جاسوسان در پوشش سیاحان
[بسم الله الرحمن الرحیم ]
اوضاع توانفرسا
مع الاسف من وقتی آقایان را ملاقات می کنم که تقریبا قدرت بیان از من سلب شده است ؛ از جهت اینکه اولا پیر مردی و کبر سن است که نمی گذارد من حتی صدایم به چندقدمی برسد، و ثانیا اوضاع ممالک اسلامی مطلقا و داخله ایران بالخصوص یک وضعی شده است که سلب آسایش را از انسان می کند و قدرت هرچیز را از انسان می گیرد؛ و من امروز هم بنا داشتم که در این محلی که آقایان مجتمع شدند، بیایم و در آنجا بعض مطالب ، بعض درد دلها را به آقایان تذکر بدهم لکن مقتضیاتی پیش آمد که صلاح ندیدند امروز بیایم .
در هر حال وضع ممالک اسلامی ، خصوصا این ممالکی که دارای مخازن هستند مثل مملکت ایران - که در راس آنهاست - تقریبا اوضاع اینها مورد مطالعه این قدرتمندها، این دولتهای ابرقدرت ، . . . بوده است . اوضاع شرق و اگر ملاحظه کرده باشید در این سیاحهایی که از اینها از شاید سیصد سال پیش از این - که راه یافتند به شرق - سیاحهایی که از اینها آمدند به اسم سیاحت ؛ اینها یک مامورین سیاسی بوده اند برای مطالعه این ممالک شرق . در ایران اینها می آمدند و در تمام شهرها، دهات ، همه اینها را مطالعه می کردند. بیابانها، حتی آن بیابانهایی که هیچ آب و علفی نداشتند، اینها با تحمل زحمتهای فراوان ، با شتر در آن وقت می آمدند و با کاروانها حرکت می کردند و اوضاع جغرافیایی این ممالک را و مهمتر برای آنها، آن مواردی که مخازن ، هر مخزنی : مخزن طلا، مس ، نفت ، گاز، هرچه بوده ؛ اینها دقیقا مطالعه کردند و نقشه برداری کردند؛ ومواردی که در این ممالک و آنچه ما می دانیم در ایران ، آن مواردی که دارای یک [منبعی ] بوده است که برای آنها مفید بوده است ؛ آنها را نقشه برداشتند، علامت گذاشتند، نشانه گذاشتند، یادداشت کردند و ضبط است پیش آنها.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما