loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب الصلاه - الجزء الرابع

تقریر ابحاث فقیه اهل البیت آیت الله العظمی الحاج السید محمد المحقق الداماد (ره)

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

مترجم یدالله مقدسی | حسین آزادی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 568

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 99983 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از مجموعه چهار جلدی «کتاب الصلاة» مرحوم آیت‌الله سید محمد یزدی معروف به محقق داماد. سه جلد آن توسط آیت‌الله جوادی آملی نگاشته شده است: جلد دوم، سوم و چهارم. آنطور که خود استاد در مقدمه کتاب خمس تصریح کرده از سال 1334 تا سال 1347 که ارتحال مرحوم محقق داماد است حدود 13 سال از درس فقه وی بهره برده‌است. مباحث صلات مرحوم محقق داماد بر اساس کتاب عروة الوثقی بوده است. بحث صلات ابتدا در ایام تعطیل حوزه دنبال ‌‌‌‌‌‌می‌شده و پس از اتمام حج به درس رسمی مرحوم داماد تبدیل شده است. متأسفانه این مباحث به جهت ارتحال وی ناقص مانده و تا مباحث «سجود» بیشتر نیست.

جلد دوم کتاب صلات از بحث ستر و ساتر آغاز و تا شرط ششم از شروط مکان نمازگزار ادامه یافته است. استاد مقدمه نسبتاً مبسوطی درباره فقه و تحولات آن نگاشته‌است که خواندنی است. تاریخ نگارش این مقدمه 15 اسفند 1364 (1406 ق) است. کتاب توسط مؤسسة النشر الاسلامی-انتشارات جامعه مدرسین قم- و بدون تاریخ منتشر شده است. (چاپ دوم آن 1416 است).

جلد سوم این مجموعه از شرط هفتم مکان نمازگزار (جلوتر از قبر معصوم نبودن) آغاز شده و تا پایان فصل تکبیرة الاحرام ادامه دارد. این جلد در سال 1409 توسط مؤسسة النشر الاسلامی چاپ شده است.

جلد چهارم، چهار فصل از مباحث مهم نماز را در بر دارد: قیام، قرائت، رکوع و سجود و البته بحث سجود آن کامل نیست. استاد در آخر این کتاب یک رساله اسرار الصلاة به زبان عربی قرار داده که بعداً و به صورت مستقل هم چاپ شده است. این جلد در سال 1415 و توسط ناشر قبل منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما