loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده ترور

بزرگداشت شهدای مظلوم ترور

ناموجود، به من اطلاع بده notify me

سازمان مجاهدین خلق (منافقین) گروهکی سیاسی - نظامی است که در سال 1344 توسط محمد حنیف نژاد و دو نفر از دوستانش تشکیل گردید. این گروهک پس از شکل گیری با هدف اقدام مسلحانه علیه دودمان پهلوی به فعالیت پرداخت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به رهبری موسی خیابانی و مسعود رجوی موفق به توسعه تشکیلات شد و به طور گسترده به مخالفت با اهداف انقلاب اسلامی پرداخته و به اقدامات مسلحانه علیه جمهوری اسلامی روی آورد.
در اوایل سال 1360، منافقین، هواداران جوان خود را برای ترور و درگیری مسلحانه با مردم کوچه و بازار به خیابان ها فرستادند. پس از وقایع 30 خرداد 1360، این گروهک هدف خود را سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و طی عملیات های متعدد خود بیش از 12000 نفر از مردم بی گناه را به شهادت رساندند.
پس از این ترورهای گسترده در ایران، منافقین زیر چتر حمایت صدام حسین، قرار گرفته و در سال های دفاع مقدس، با انتقال گسترده هواداران و طرفدارانشان به عراق و با همکاری و مساعدت ارتش بعث عراق، اقدام به تشکیل بازوی نظامی به نام ارتش آزادی بخش کرد. این ارتش در طول جنگ تحمیلی از خاک عراق، بارها عملیات هایی را علیه مواضع رزمندگان اسلام شکل داد. شش روز پس از قبول قطعنامه 598، منافقین عملیاتی با نام فروغ جاویدان (مرصاد)، را آغاز می کنند. هدف منافقین از این عملیات تصرف تهران اعلام می شود اما بر خلاف آنچه می پنداشتند، به شکست گسترده و تلفات شدید سازمان منتهی می شود. این آخرین فرصتی بود که از سوی صدام به منافقین برای تجزیه بخشی از خاک ایران و ایجاد یک منطقه خودمختار داده شده بود.
دولت عراق مصمم است که این سازمان تروریستی را به دلیل اقدامات تروریستی علیه مردم عراق از خاک این کشور اخراج کند اما منافقین به دلیل حمایت اروپا و آمریکا همچنان در خاک عراق قرار دارند.
هرچند به ظاهر منافقین در سال های اخیر مدعی هستند که دست به عملیات مسلحانه ندارند اما با توجه به ماهیت زندگی فرقه ای، آن ها مترصدند تا همچنان با نفوذ درجریانات سیاسی داخلی به اهداف شومشان دست یابند که از این دست می توان به حضور عملیاتی و سیاسی منافقین در اغتشاشات فتنه 88 و ورود به ستاد های انتخاباتی برخی کاندیداها اشاره کرد.

این مجموعه شامل مستندهای زیر می باشد:
درخششی دیگر
MKO
پشت نرده ها
موج فتنه از جمل تا جنگ نرم
پشت دیوار اشرف
  • نوع لوح فشرده
    دی وی دی (DVD)
  • تعداد لوح فشرده (دیسک)
    3
  • وزن
    145
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 17 آذر 1392
  • شناسه
    14847
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی