loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی

ناشر الکترونیک : نوین کتاب گویا - ناشر الکترونیک

عوامل تولید : ریچارد باخ

ناموجود، به من اطلاع بده notify me

کتاب ماندگار «جاناتان مرغ دریایی» اثر ریچارد باخ، نویسنده و خلبان آمریکایی، روایتی است از زندگی همه­ ی انسان ها؛ همه­ ی انسان هایی که به زندگی در اجتماع خودساخته خو کرده اند و هیچ برون رفتی از قوانین و چهارچوب های خودساخته متصور نیستند. ریچارد باخ در این کتاب اما، از زبان یک مرغ دریایی داستان خواست و نیاز انسان به پرواز و رها شدن از این ساختار خودساخته را روایت می کند؛ داستان پرواز برای یافتن خقیقت زندگی.

قهرمان داستان او در این کتاب ـ جاناتان؛ مرغ دریایی ـ دوست دارد تندتر و بالاتر از همنوعشان پرواز کند اما این تغییر در شخصیت و ساختار زندگی، چیزی نیست که سایر اعضاء فوجی که عضو آنهاست، دوستش بدارند و به همین خاطر او از آن جمع رانده می شود و این رانده شدن برای وی سرآغاز خودشناسی و کشفی تازه از خودش است که در نهایت آن را به سایر همنوعان خود نیز آموزش می دهد.

داستان ریچارد باخ، داستان مطرود شدگان ظاهری از جامعه بشری است که با آموزش درست، قادر می شوند معنا و حس دقیق زندگی و زیست عالمانه و عاشقانه را کشف کنند و با نگاهی شفقت انگیز آن را در اختیار هر کس دیگری قرار دهند که شوق آموختن دارد. افرادی که بر زمین باقی مانده اند و پای چسباندن به خاک را بر نمی تابند و سعی در پریدن از حصارها و چهارچوب های پیرامونشان را دارند.

ساخت و وجود این کتاب بر عصیانگری بنا نهاده شده است. چیزی که با زندگی و زیست نویسنده کتاب نیز همخوان است؛ عصیانگری برای تغییر و تحول برای کشف ساحت های تازه زندگی، برای خلق معنای تازه ای از زیستن، برای انسان بودن و انسان ماندن، برای راکد نبودن، برای پرواز. باخ به عنوان یک خلبان آمریکایی بخش عمده ای از زندگی خود را به پرواز و کشف موقعیت های مختلف زیستی بر مبنای حس روحی و فیزیولوژیکی موجود در آن گذراند و سرانجام نیز جانش را در همین راه از دست داد.

ایده این کتاب بنا به گفته خود وی از دوران نوجوانی و از اوایل دهه شصت با او بوده است و در واقع حاصل تماشای تقلای مرغان دریایی برای پرواز در هنگام هوانوردی هایش است.

کتاب سخنگوی جاناتان مرغ دریایی که با صدای مهرداد اسکویی منتشر شده است، شما را به سفری همپای مرغ دریایی عصیانگر؛ جاناتان، به عمق زندگی می برد. به سفری که مقصد نهایی آن خود شمایید. صدای مهرداد اسکویی در روایت زندگی جاناتان و موسیقی مهدی زارع، از این کتاب اثری خلق کرده که همپای آن می توان تن را به سادگی و تبحر یک مرغ دریایی، به آسمان زندگی سپرد و در حقیقت آن شیرجه زد.

«جاناتان مرغ دریایی» کتابی برای یک بار خوانده شدن نیست. کتابی است برای سال ها اندیشیدن...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی