loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده مکارم خوبان: درس های اخلاق مرحوم آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی

در این مجموعه 80 برنامه از درسهای ایشان توسط رادیو معارف جمع آوری شده است.
آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی از استادان برجسته حوزه علمیه قم بود و علاوه بر تدریس دروس مختلف حوزوی، در مدرسه علمیه فیضیه قم کرسی تدریس اخلاق اسلامی داشت.
شیخ علی پناه اصلانی اشتهاردی سال 1296 در بخش اشتهارد کرج دیده به جهان گشود و از 12 سالگی به فراگیری علوم اسلامی در زادگاه خویش پرداخت و پس از طی مراحل مقدماتی ، سال 1320 به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد.
در این مرحله، ایشان از محضر استادان برجسته حوزه علمیه قم حضرات آیات عظام العظمی گلپایگانی، مرعشی نجفی، سیداحمد خوانساری و مرحوم علامه طباطبایی بهره جست.
ایشان پس از پایان دوره سطح، در درس خارج آیات عظام صدر، حجت و محمد تقی خوانساری شرکت کرد و در ادامه از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی(ره ) استفاده کرد.
شیخ علی پناه اصلانی اشتهاردی فعالیت ای فرهنگی و تبلیغی خویش را از سال 1337 آغاز کرد. وی افزون بر ارشاد مردم، سالیان درازی عهده دار کرسی تدریس دروس سطح چون الروضه البهیه، لمعتین و مکاسب بود و در ین رهگذر موفق به تربیت تعداد زیادی از طلاب حوزه علمیه قم شد.
آیت الله اشتهاردی درکنار تدریس موفق به تالیف و تصحیح کتب متعددی شد که از آن جمله می توان به تعلیق و تصحیح کتاب مجمع الفائده و البرهان فی شرح ارشاد الاذهان ایشان اشاره کرد. این کتاب در دوره دوم انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.
کتاب القرآن والعقل، ایضاح الفوائد روضه المتقین علامه محمد تقی مجلسی و کتاب مدارک العروه از آثار وی به شمار می رود.
درس اخلاق آیت الله اشتهاردی در مدرسه فیضیه بین فضلا و طلاب زبانزد بود و آن عالم ربانی هر شب نماز مغرب و عشا را در مدرسه فیضیه اقامه می کرد.

امام(ره) از وی به عنوان فقه سیار یاد کرد و رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی در پیامشان اوردند که:
ایشان از بندگان صالح خداوند و عالمی مهذّب و پاک و برخوردار از سجایای اخـلاقی و صـلاح و سداد عملی بودند و نه تنها درس اخلاق ایشـان در حوزه ی علمیه، که شیوه ی زندگی و رفتارایشان نیز آموزنده ی تقوا و پارسابی محسوب می گشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط