loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده تربیت در محیط رفاقتی

نه جلسه فیلم بیانات معظم له (ره) پیرامون «تربیت در محیط رفاقتی»

حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی در طی سال های 1389 تا 1391 در چند نوبت بیاناتی را پیرامون «تربیت» و «محیط خانوادگی» ارائه فرمودند که این مجموعه شامل 14 جلسه مباحث «تربیت در محیط خانوادگی»، 9 جلسه مباحث «تربیت در محیط رفاقتی»، 4 جلسه «تربیت در محیط آموزشی»، 4 جلسه مباحث «تربیت در محیط شغلی» و 16 جلسه مباحث «تربیت و مربیان تربیتی» می باشد که به صورت موضوعی در قالب های صوتی و تصویری منتشر می شود.
اثر حاضر، مجموعه 9 سخنرانی تصویری ایشان درباره تربیت در محیط رفاقتی می باشد.

اگر رابطه تنگاتنگ که چاشنی محبت هم دارد، با انسان های فاسد برقرار شد، این باعث می شود روی فرد تأثیر بگذارد و او را هم فاسد کند.
امام علی (ع)، باد را مثال می زند که اگر به شیء بدبویی برخورد کند، بوی بد آن شیء را ناخودآگاه همراه خود می برد.
باد، همین که از روی نجاست رد می شود، بدون اینکه اراده داشته باشد، بوی بد را همراه خود می برد.
اگر انسان با افراد فاسد مصاحبت داشته باشد، بوی بد این افراد را به خود می گیرد و گندیده می شود؛ چه برسد به اینکه مصاحبت همراه با چاشنی محبت بوده و رابطه آنها، باهم تنگاتنگ هم باشد.

تنهایی برای تو بهتر از آن است که رفاقتی بکنی و این رفاقت، شاکله تو را تغییر بدهد و نتیجه اش این بوشد که فردای قیامت با هم دشمن باشید. آن وقت می گویی: ای کاش با فلانی رفیق نمی شدم!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی