loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده مستند داد

جستاری در جمهوریت، عدالت و امنیت

مستندی به نام «داد»، اثری است که خواسته های عدالت خواهانه ی رانندگان، پرستاران، کارگران و معلمان و برخوردهای امنیتی با آن ها را بازتاب می دهد؛ اثری روان و ساده که بیش از آن چه گمان می رفت دیده شد. استقبال از «داد» بیش از هر چیز، از جمله بیش از جذابیت و ساخت اثر، معلول بستری است که «داد» در آن روییده است. موضوعی که در این جلسه می­خواهیم کمی بیشتر درباره آن گفتگو کنیم، واکاوی این بستر است. این بستر از یک منظر کلی عبارت است از نیاز به اندیشه­ ورزی و حتی بازاندیشی درباره ی پروژه ی عدالت خواهی: «داد» اگر چه اثری انضمامی درباره ی چند رویداد عدالت خواهانه و یا به عبارت بهتر، اثری درباره ی تفسیری عدالت خواهانه از چند رویداد است اما از نگاهی دیگر و از منظری ثانوی حامل مهم ترین پرسش هایی است که بازشناسی اجتماعی وضعیت امروز عدالت خواهی بدان نیازمند است.

تعدادی ازدانشجویان عدالتخواه در یک بررسی اولیه متوجه می شوند که در سال های اخیر با اعتراضات صنفی بر خوردهای قضایی و امنیتی ناروایی صورت گرفته، شلاق خوردن کاگران معدن آقدره، برخوردهای قهری با نمایندگان صنفی پرستاران، بازداشت تعدادی از معلمان معترض و... آن ها را به یک معادله سه مجهولی عدالت جمهوریت و امنیت می رساند که با دعوت از یک مستندساز در پی حل آن برمی آیند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی