loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده مستند تصویری حزب جمهوری اسلامی، مواضع تفصیلی

ناموجود، به من اطلاع بده notify me

این یک واقعیت تلخ در تاریخ جامعه ماست که با وجود گذشت بیش از یکصد سال از شکل گیری احزاب در ایران، هنوز فعالیت فعالان سیاسی در قالب تشکل ها، سازمان ها و احزاب سیاسی نهادینه نشده است. علل این پدیده متعدد است، ازجمله فقدان فرهنگ کار جمعی، عدم شکلذ گیری احزابی که پا را از حلقه نخبگان فرا تر گذاشته و در اقشار مختلف مردم رسوخ کرده باشند، و نیز مهم تر از همه، عدم پذیرش جایگاه و کارکرد احزاب توسط دولت های حاکم. با این همه، و علیرغم همه دشواری هایی که بر سر راه تشکیل و قعالیت احزاب سیاسی وجود داشته، احزابی نیز موفق شده اند به صورتی فراگیر گسترش یابند و نقش مهمی در روند سیاسی و اجتماعی کشور ایفا کنند. حزب جمهوری اسلامی در زمره چنین احزابی بود.

مباحث مربوط به مواضع حزب بیشتر در جلساتی که با شرکت بنیانگذاران حزب تشکیل می شد انجام می گرفت و با تقسیم کاری که صورت گرفته بود، به کار تدوین مواضع پرداخته می شد. پس از آنکه حاصل کل در کتاب کم حجم «مواضع ما» منشر شد. فشردگی مباحث و مطالب آن، ارائه تفصیلی آن را ضروری ساخت. از همین رو، کلاس های مواضع تفصیلی حزب به صورت جلسات هفتگی و با شرکت اعضایی که از سراسر کشور مشتاقانه در آن شرکت می کردند، با درس گفتار های آیت الله بهشتی، آغاز شد و پس از یازده جلسه، با شهادت ایشان، ناتمام ماند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی