loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده صوتی درس گفتارهای ایدئولوژی های اجتماعی و فلسفه فقه

ناموجود، به من اطلاع بده notify me

این مجموعه مشتمل بر256 فایل صوتی جلسات مباحثِ آموزش مقدماتی فلسفه و شواهد الربوبیه می باشد.

ایدئولوژی های اجتماعی نظام هایی فکری، معرفتی و ارزشی هستند که نظریه ها و عمل های سیاسی و اجتماعی را هدایت می کنند. در دوران معاصر ایدئولوژی هایی چون لیبرالیسم، سوسیالیسم، مارکسیسم، توتالیتاریسم و ... بر نظام های اجتماعی حاکم بوده و هستند و نه تنها حیات سیاسی - اجتماعی که حتّی حیات معنوی انسان ها را نیز دست خوش تغییرات بنیادین نموده اند.

استاد خسروپناه طی چهل جلسه به تبیین، توصیف، تحلیل و ارزیابی مبانی، اصول و ساختارهای این ایدئولوژی ها بر اساس رویکرد عقلانیت اسلامی پرداخته اند. ایشان پس از بررسی چیستی ایدئولوژی و چگونگی مداخله آن در عرصه نظر و عمل، مبانی ایدئولوژی های مدرن را مورد توجّه قرار داده و ماتریالیسم، اومانیسم، سوبجکتیویسم و سکولاریسم را بررسی کرده اند و در نهایت به تبیین ایدئولوژی اسلامی پرداخته اند.

بیش از یک دهه است که واژه «فلسفه فقه» درمجامع علمی و حوزوی و دانشگاهی مطرح شده است. گفتگو از فلسفه فقه سخن از یک علم مدوّن، مستقل، و با آغار و انجامی روشن در کنار علوم دیگر نیست بلکه بحث از علمی در آستانه تدوین و ظهور است. این واقعیت باعث شده تا متکفلان بحث از فلسفه فقه در مواضعی مهم و اساسی با یکدیگر اختلاف داشته باشند. دکتر خسروپناه طی 25 جلسه به بحث پیرامون مسائل فلسفه فقه از جمله چیستی فلسفه فقه، چیستی و فرآیند حکم، مسائل و ارتباط فقه با دیگر علوم پرداخته است.

مجموعه این درسگفتارها توسط انتشارات موسسه حکمت و فلسفه در قالب یک مجموعه صوتی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی